Boeing 787 Dreamliner First Flight

Postate qui le vostre discussioni inerenti l'Industria Aeronautica, dall'aviazione commerciale (Boeing, Airbus, Bombardier, Antonov...) all'aviazione generale (Cessna, Piper, Beechcraft...) senza dimenticare gli elicotteri

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Zortan » 15 dicembre 2009, 22:38

ecco, ha funzionato, ho visto :mrgreen:

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da I-AINC » 15 dicembre 2009, 22:39

Mi si è bloccato il video della Boeing quand'era 50ft sulla testata :big4:
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da =Casio= » 15 dicembre 2009, 22:39

Bellissimo aereo e che ali!!!

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da sochmer » 15 dicembre 2009, 22:42

I-AINC ha scritto:Mi si è bloccato il video della Boeing quand'era 50ft sulla testata :big4:
io avevo 2 streaming :mrgreen:

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da I-AINC » 15 dicembre 2009, 22:46

sochmer ha scritto:
I-AINC ha scritto:Mi si è bloccato il video della Boeing quand'era 50ft sulla testata :big4:
io avevo 2 streaming :mrgreen:

ME MISERO, ME TAPINO :big4:
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Toeloop » 15 dicembre 2009, 23:15

Decollo e atterraggio splendidi, ora mi sto vedendo la press conference :)
Spero che il futuro per questo aereo sia meno tribolata dei suoi primi passi, anche perché questo significa anche lavoro a Grottaglie e Foggia per un pò di tempo.
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 15 dicembre 2009, 23:22

A proposito dei Lockheed T-33 "chase planes" ..... ecco un commento apparso su "AviationWeek.com" .....
JE Frank wrote:
We saw history being made today in that the oldest first operational jet aircraft produced in substantial numbers, the T-33, a 68 year old design, flew chase for the Boeing 787.
I think that bit of history was completely missed by the press covering the occasion.

12/15/2009 2:08 PM CST
.....

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Ponch » 15 dicembre 2009, 23:31

"Boeing 001 Heavy Cleared For Take Off".

Lunga vita al Boeing 787 Dreamliner!
:D
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 15 dicembre 2009, 23:36

Prime notizie dai media specializzati .....
..... dalla Gran Bretagna .....
DATE: 15/12/09
SOURCE: Air Transport Intelligence news (flightglobal.com)
BREAKING: Boeing completes 787 maiden sortie
By Jon Ostrower

Boeing has completed the maiden flight of its flagship 787 Dreamliner, the world's first majority composite jetliner.

The aircraft - designated ZA001 - touched down at 1:35PST at Boeing Field just south of Seattle and home to the company's flight test operations centre that will oversee the nine to 12 month certification process.

According to FlightAware ZA001 achieved speeds ranging from a low of 41kts to 220kts, and reached a peak alitudue of 13,200ft.

Boeing 001 Experimental departed Paine Field, home of final assembly operations for the 787 programme at 10:29PST for its 3hr and 6min flight to begin the 3100 flight and 3160 ground test hour certification campaign.
.....
Ultima modifica di richelieu il 15 dicembre 2009, 23:43, modificato 1 volta in totale.

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 15 dicembre 2009, 23:42

Dagli USA .....
Fonte: AviationWeek.com

787 Lands After Shortened First Flight

Dec 15, 2009
Guy Norris and Michael Mecham/Boeing Field

The Boeing 787 successfully completed its first flight today, landing at Boeing Field after 3 hours and 10 minutes.

The flight, which began from Everett's Paine Field at 10:27 a.m., was cut short by encroaching bad weather which made contact with the chase aircraft hard to visually maintain. Nonetheless, Boeing immediately declared the mission a major success, with initial parts of the flight envelope opened up.

The flight was restricted to areas of better weather in the Juan de Fuca straits between the Puget Sound area and Vancouver Island. Maximum altitude was less than the planned 15,000 feet, though the undercarriage was successfully cycled and configuration checked with numerous flap settings.
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da albert » 15 dicembre 2009, 23:51

I piloti nella conferenza stampa hanno, tra le altre cose, detto che vi erano condizioni meteo di turbolenze e formazione di ghiaccio sulle ali, ed anche per questi problemi non è stato portato a termine tutto il lavoro previsto.
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Prisucci89 » 15 dicembre 2009, 23:59

bello bello.... questo Dreamliner sarà il futuro!!!! :D
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Ponch » 16 dicembre 2009, 0:04

albert ha scritto:I piloti nella conferenza stampa hanno, tra le altre cose, detto che vi erano condizioni meteo di turbolenze e formazione di ghiaccio sulle ali, ed anche per questi problemi non è stato portato a termine tutto il lavoro previsto.
E' possibile vedere da qualche parte la conferenza stampa?
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da MoFo » 16 dicembre 2009, 0:15

Tanti auguri alla Boeing :)

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Tone » 16 dicembre 2009, 0:58

Almost Blue ha scritto:
Tone ha scritto:Bellissimo quando si è staccato da terra ha una linea affascinante!!!
Perchè, prima che aveva?
Nel senso che era ancora piu bello con quelle ali fantastiche

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da redbrain » 16 dicembre 2009, 2:49

Qualcuno sa già su che rotta ha intenzione di utilizzarlo ANA in quanto prima compagnia a riceverlo?
Federico

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 16 dicembre 2009, 8:30

Il programma dei voli di collaudo .....
Fonte: AviationWeek.com

Testing Times Ahead

Dec 14, 2009

Guy Norris/Everett

With only a few minor exceptions, Boeing says the flight test plan for the 787 remains broadly identical to the one outlined in May before the six-month hiatus caused by the side-of-body modification work. Boeing's hope is therefore to stay on track to earn type certification in around eight and half to nine months, followed immediately afterwards by first of model type testing.

Although first flight in December marks the start of flight testing, the road to full up certification will not begin until the aircraft is given type inspection authorization, the milestone denoting the start of full-time FAA involvement. This is expected around February 2010.

Boeing plans to conduct the test and certification program in a relatively swift fashion compared to earlier programs with around-the-clock test operations that will see the six-strong test fleet flown and maintained under an almost airline-like schedule. The basic 24/7 routine will involve 16 hr. of maintenance and 8 hr of testing, with daylight hours reserved for the latter. Within these windows, the aircraft will be released for flight testing by 0700 and be back in the hands of the ground crew after 1500 each day. Maintenance will carry on through midnight until the early hours when aircraft release begins for the next round of flight testing. The cycle begins anew at 0600 when the test crew starts work.

Unlike the 777 where test crews remained with specific aircraft, the test pilots and engineers will be allocated to whatever aircraft is available to perform tests on the day. "We're moving to a fleet management process to make sure we've got the right 787 flying on a daily basis. So we're expecting to do that and keep the test program going," said Boeing flight test operations director Frank Rasor during an interview conducted in May.

Although the basic plan compresses the flight test schedule by almost 20%, the actual period devoted to flying the 787 test fleet remains comparable with other programs. Between them the four Rolls-Royce Trent 1000 powered 787s and two General Electric GEnx-1B powered 787s were originally expected to accumulate an estimated 3,100 flight hours, of which 2,430 hr was to be dedicated to the Trent-powered versions. There is nothing to indicate so far that Boeing expects these estimates to change radically. Similarly total ground test hours will likely stack up to around 3,700 of which all but 600 hr will be the Rolls fleet.

The compressed schedule means the ground test and layup phases will now occupy around 40% of the whole test program, rather than almost 50% in previous campaigns. Ice shapes have been pre-fabricated ahead of time, and a pressure belt has already been prepared for load tests. Items such as these historically took around 30 days to fit, but this time is expected to be cut to about seven days using the new procedures. Ground test work will also move increasingly into second shift, giving the third shift more time perform maintenance, repairs and turn the aircraft.

Although certain aircraft within the fleet will have specific test duties, such as ZA003 which will dedicated largely to interior testing work on the cabin, noise, flight deck and systems, the plan includes making more use of each test asset per flight.

Test Roles By Aircraft:

ZA001

The first 787 to fly, ZA001, or sometimes simply Airplane 1 (AP1), will be used to prove initial airworthiness qualities, basic low-speed stability and control and its flutter limits. Assuming no adverse flutter is discovered, high-speed stability and control testing will get underway around late January or early February, with FAA/EASA certification testing expected to begin shortly after.

For the remainder of its flight tests from this point on ZA001 will be fitted with new Trent 1000s incorporating full performance measurement rakes. The first engines do not have these features to enable thrust reversers to be used in early tests.

On and off through April to June, ZA001 is scheduled to be temporarily based at Edwards AFB, Calif., and Roswell, N.M. The first stint at EAFB in the April timeframe will focus on takeoff and landing validation and certification work, with a break for ice shapes certification back in Seattle the following month. The ice shapes simulate worst case icing conditions, with real icing tests to be undertaken using ZA002 and ZA005, both of which will be specially fitted with ice probes.

With the six month schedule slide, Boeing has once again been forced to shuffle the pack on where best to perform hot and cold weather test work. The mid-2009 start schedule provided opportunities for hot weather tests in the deserts of the U.S. southwest as well as cold weather somewhere in North America towards the end of the schedule. Now the test team will likely be forced to hunt for cold conditions in the southern hemisphere, though Boeing is yet to confirm this. Basic certification will cover temperatures to around -35 deg C, but Transport Canada requires tests down to -55 deg C.

ZA001 will also fly back down to EAFB and on to Roswell for rejected take-off and other high-speed brake certification tests, as well as for phase two of the stability and control program. This will continue into July-August 2010, with the first customer pilot demonstration flights set to take place in the July timeframe. Final test items in the last two months will include main landing gear actuation certification, as well as more refinement of the primary flight control system and the collection of data on flight characteristics for 787 simulators.

As well as a full data system, ZA001 will additionally incorporate special instrumentation for gear actuation, engine performance instrumentation, inertial measurement units (IMUs) to monitor fuselage body bending and a telemetry system to download flight test data to Boeing's ground station in real-time.

ZA002

ZA002 may join the test program before year-end and will also be outfitted with a set of special instruments in addition to the full data system. These will include IMUs to measure the exact twist angles of the all-composite wing, load banks to absorb excess electrical energy created by the engines and auxiliary power unit (APU), instruments for APU monitoring, and the icing probe. The load banks are required because ZA002 will be the first 787 partly dedicated to tests of the engines as well as the many electrically driven systems. The aircraft's fuel tank system will be specially equipped with an oxygen analyzer and fiber optic temperature sensor to monitor tank conditions.

ZA003

The third aircraft is configured with a representative interior, rather than a full-up production cabin, and will be used for testing systems, noise, flight deck, avionics and electro-magnetic/high-intensity radiated fields, as well as for smoke penetration and evacuation work. Special equipment on this aircraft will include test instrumentation to measure flow in the environmental control system ducting, an in-service data system as well as instruments to measure temperature.

ZA004

Line number four will be the first NAMS (nautical air miles) test aircraft and will measure efficiency with "pristine engines." It will also be used for the flight loads survey, a role that has assumed even more significance since the structural reinforcement issue as it will validate design assumptions. It will therefore be equipped with IMUs, pressure belts and static data flush ports to gather loads data during the flight loads survey.

ZA004 will enter flight tests powered by Trent 1000 engines 10021 and 10023, but will be re-engined in mid-year with the improved Package B Trents. The new engines will be used for a second phase of NAMS tests, having flown the original NAMS flights earlier in 2010 with the baseline engines. Additional NAMS tests for the initial production batch will also be undertaken using ZA100, the re-numbered seventh line aircraft and the first to incorporate structural weight improvements. A further round of range performance tests is scheduled to occur using Line 20 which will feature a second wave of production upgrades.

ZA005

The first General Electric GEnx-1B powered 787 test aircraft, ZA005, is expected to join the test program by the end of February and will be equipped with load banks and an icing probe like ZA002 as well as GE-specific performance measuring instruments. Tasks will include flutter tests, aerodynamic performance, stability and control, flight controls, propulsion and avionics tests. The first GE-powered 787 will also undertake community noise work as well as ETOPS tests. It will also be fitted with a full data system.

ZA006

ZA006 will be fitted with an engine vibration monitor and interior noise recording data array. The GE-aircraft will also repeat baseline airworthiness tests as well as GEnx-specific work and conduct lightning and high intensity radiated field testing.

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 16 dicembre 2009, 8:38

redbrain ha scritto:Qualcuno sa già su che rotta ha intenzione di utilizzarlo ANA in quanto prima compagnia a riceverlo?
Questo secondo Wikipedia ..... ma non so quanto sia aggiornato .....
Fleet plans

ANA is the launch customer for the new Boeing widebody, the Boeing 787 Dreamliner, ordering 50 examples with an option for 50 more during April 2004. Deliveries will begin in late 2010. ANA has split the order between 30 of the short-range 787-3 and 20 of the long haul 787-8, and during October 2004 announced it had selected Rolls-Royce to supply the engines.
The aircraft will allow new routes to be opened to mid-sized cities not previously served, such as Denver and Montreal.
Boeing is scheduled to deliver the first Boeing 787 to launch customer ANA in late 2010.
..... mentre sul forum di "airliners.net" è attualmente in corso una discussione in merito .....

http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/4640074/

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:)

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Mark P » 16 dicembre 2009, 9:02

Raga che bello oggi in Azienda...si festeggia si festeggia !!!... :mrgreen: :drunken: :mrgreen: :drunken:

Anche l'Italia ha una bella fetta di 787 ricordatelo !!...grande Boeing, grande Alenia !!

CIAO a tutti vado a lavoro/festeggiare
M@rK P.

Quando ormai si vola non si può cadere più..e vedi quante cose, sono solo fesserie...
In ogni attività, la passione, toglie gran parte della difficoltà.

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 16 dicembre 2009, 9:14

Dal sito de "Il Corriere della Sera" .....

Decolatto il maxi-Boeing 787 - Con oltre due anni di ritardo è decollato per il suo primo volo di prova il nuovo Boeing 787, l’aereo su cui la società di Seattle scommette per il futuro. Il 787 è partito questa mattina da Everett, nello stato di Washington, ed è resta in volo per circa 5 ore. Sull’aereo presenti solo il pilota e il copilota. Si tratta del primo dei sei esemplari che verranno impiegati nei test di volo, per una durata complessiva di nove mesi: le prime consegne sono previste per la fine del 2010. Il Dreamliner apre un capitolo decisamente nuovo nella produzione della casa di Seattle: costruito per metà con materiali compositi per ridurre il peso - e numerose parti prodotte all’estero e assemblate a Everett - dovrebbe consumare il 20% di combustibile in meno rispetto agli apparecchi della stessa categoria. (Afp)
Questa è la didascalia che appariva ieri a commento della foto del decollo del "Dreamliner" ..... :shock:

Alla faccia dell'ortografia .....
..... da uno dei principali quotidiani italiani ci si aspetterebbe un maggior rispetto nei confronti della nostra lingua .....
..... o forse si è trattato soltanto di un banale "errore di stumpa" .....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da redbrain » 16 dicembre 2009, 11:49

richelieu ha scritto:Dal sito de "Il Corriere della Sera" .....

Decolatto il maxi-Boeing 787 - Con oltre due anni di ritardo è decollato per il suo primo volo di prova il nuovo Boeing 787, l’aereo su cui la società di Seattle scommette per il futuro. Il 787 è partito questa mattina da Everett, nello stato di Washington, ed è resta in volo per circa 5 ore. Sull’aereo presenti solo il pilota e il copilota. Si tratta del primo dei sei esemplari che verranno impiegati nei test di volo, per una durata complessiva di nove mesi: le prime consegne sono previste per la fine del 2010. Il Dreamliner apre un capitolo decisamente nuovo nella produzione della casa di Seattle: costruito per metà con materiali compositi per ridurre il peso - e numerose parti prodotte all’estero e assemblate a Everett - dovrebbe consumare il 20% di combustibile in meno rispetto agli apparecchi della stessa categoria. (Afp)
Questa è la didascalia che appariva ieri a commento della foto del decollo del "Dreamliner" ..... :shock:

Alla faccia dell'ortografia .....
..... da uno dei principali quotidiani italiani ci si aspetterebbe un maggior rispetto nei confronti della nostra lingua .....
..... o forse si è trattato soltanto di un banale "errore di stumpa" .....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sempre il corriere nel video di commento lo chiama "il nuovo super-jumbo"...
...Bah... :roll:
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Tony88 » 16 dicembre 2009, 12:05

ma quindi, secondo voi, i 787-300 potrebbero in un futuro andare a sostituire i 737 o questa è un ipotesi da escludere?
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da sidew » 16 dicembre 2009, 12:12

Tony88 ha scritto:ma quindi, secondo voi, i 787-300 potrebbero in un futuro andare a sostituire i 737 o questa è un ipotesi da escludere?
Per il momento e' difficile, almeno per i nostri mercati.

E' specifica per il mercato asiatico, specialmente jap, dove l'handling e il tax fee aeroportuale viene fatto a peso del velivolo.

Se guardi i MTOW di progetto del 787-3 e del 787-8
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Tony88 » 16 dicembre 2009, 12:27

sidew ha scritto:
Tony88 ha scritto:ma quindi, secondo voi, i 787-300 potrebbero in un futuro andare a sostituire i 737 o questa è un ipotesi da escludere?
Per il momento e' difficile, almeno per i nostri mercati.

E' specifica per il mercato asiatico, specialmente jap, dove l'handling e il tax fee aeroportuale viene fatto a peso del velivolo.

Se guardi i MTOW di progetto del 787-3 e del 787-8
doh...e io che ci speravo :( ...mi sarebbe piaciuto un giorno sedermi nel cockpit di uno di quei gioiellini :)
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da sidew » 16 dicembre 2009, 13:32

Confronto dimensionale tra i vari modelli Boeing

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Toeloop » 16 dicembre 2009, 13:54

Tony88 ha scritto:ma quindi, secondo voi, i 787-300 potrebbero in un futuro andare a sostituire i 737 o questa è un ipotesi da escludere?
La sparo grossa: forse Ryanair visto che si tratta di una configurazione short range e con un elevato numero di passeggeri. Andando sul sito di boeing newairplane si vede che non sarà in grado di fare rotte transatlantiche e che porta considerevolmente più passeggeri dell'800 e del 900. Magari sarà il velivolo per low cost del futuro oltre che per i famosi voli iperaffollati giapponesi per i quali boeing fece, a suo tempo, un 747 da oltre 500 passeggeri (anche se ebbe un terribile incidente che praticamente pose fine alla sua vita operativa :()
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Tony88 » 16 dicembre 2009, 13:55

è disponibile qualcosa a riguardo delle diverse dimensioni dei vari 787? :)
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Toeloop » 16 dicembre 2009, 14:10

Tony88 ha scritto:è disponibile qualcosa a riguardo delle diverse dimensioni dei vari 787? :)
http://www.boeing.com/commercial/787family/specs.html
Mi pare che pure sulla animazione flash su newairplane ci siano le specifiche, anche se non particolarmente complete.
http://www.newairplane.com/787/design_highlights/
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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 16 dicembre 2009, 17:54

Primo volo ..... Boeing si dichiara soddisfatta .....
Fonte: AviationWeek.com

First Flight Results Buoy Boeing

Dec 16, 2009

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Boeing says initial results from the first flight of the 787 give it confidence the certification program will be completed on schedule late next year.

The first flight on Dec. 15 lasted 3 hours and 5 minutes, around two-and-a-half hours shorter than planned due to poor visibility. But the aircraft "flew better than in our simulators," said 787 chief pilot Mike Carriker, who added all systems performed well. "This aircraft could turn around and fly again today, but we want to put more instrumentation in the aircraft."

The aircraft spent its time running race track patterns over the San Juan Islands near Vancouver Island at altitudes of up to 12,000 feet. The original plan was to perform some work over the Puget Sound area before testing at up to 15,000 feet over Eastern Washington during the latter phases of the flight. But neither of these targets were possible because of the weather, said Carriker.

Tests included opening up the flight envelope for take off and landing configurations with different flap settings, and cycling the landing gear. The flight achieved around 50% of the points on the test card. Some of the points not completed required long straight runs but "because of the weather we had to turn around every 15 minutes. The only thing that stopped us was the descending cloud deck over the Straits of San Juan de Fuca," Carricker said.

The first aircraft, ZA001, is due to make its second flight before the end of the month. A total of six test aircraft will be dedicated to the flight test program which is set to be complete by October.

ZA001 is scheduled to complete initial airworthiness, stability and control and primary flight control system tests over the next three to four weeks before moving on to flutter tests that will clear the way forward for higher speed envelope expansion work in February.

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da L_P » 16 dicembre 2009, 18:12

Il domani decollava ed io dormivo...a parte questo il 787 visto di lato e di tre quarti è splendido! (un po' meno di fronte) Sono veramente contento che abbia finalmente volato!
Luca

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da richelieu » 16 dicembre 2009, 18:15

Una galleria di belle foto da "flightglobal.com" .....

http://www.flightglobal.com/airspace/me ... fault.aspx

:wink:

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Troy » 16 dicembre 2009, 18:32

Ma...è più grande il 787-8 oppure il 777-200? Non immaginavo che il 777-300ER fosse molto più grande del 787-8!

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da povvo » 16 dicembre 2009, 18:36

Troy ha scritto:Ma...è più grande il 787-8 oppure il 777-200? Non immaginavo che il 777-300ER fosse molto più grande del 787-8!
è più lungo il 772 di circa 7m :mrgreen:
"A Federal Aviation Administration spokeswoman said there was no regulation about leaving someone asleep on a plane."

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da Troy » 16 dicembre 2009, 18:42

Davo per scontato che il 787 fosse più grande...non so perché! Allora ulteriori lodi al mio mitico triple seven!!! :D

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Re: Boeing 787 Dreamliner First Flight

Messaggio da povvo » 16 dicembre 2009, 18:46

Troy ha scritto:Davo per scontato che il 787 fosse più grande...non so perché! Allora ulteriori lodi al mio mitico triple seven!!! :D
bisogna ricordare che il 787-8 è il sostituto del 767 :mrgreen: :wink: :mrgreen: mentre il 787-9 sarà lungo solamente 1m in meno del 772
"A Federal Aviation Administration spokeswoman said there was no regulation about leaving someone asleep on a plane."

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