A giugno pronta la versione -9 del 787

Postate qui le vostre discussioni inerenti l'Industria Aeronautica, dall'aviazione commerciale (Boeing, Airbus, Bombardier, Antonov...) all'aviazione generale (Cessna, Piper, Beechcraft...) senza dimenticare gli elicotteri

Moderatore: Staff md80.it

Rispondi
Killua_727
10000 ft
10000 ft
Messaggi: 1065
Iscritto il: 2 marzo 2008, 19:45
Località: Torino

A giugno pronta la versione -9 del 787

Messaggio da Killua_727 » 21 febbraio 2010, 14:37

Vi riporto la notizia di flight Global...evidentemente vogliono recuperare un minimo i ritardi accumulati :mrgreen:

Boeing to finalise 787-9 configuration in June
By Jon Ostrower

As Boeing moves closer to ultimate load testing on the 787-8 static airframe, the company plans to finalise the configuration of the larger 787-9 in June.

Pat Shanahan, vice president of airplane programmes for Boeing, says that all the internal authorisations to proceed with the ultimate load testing of the wing have been completed and early tests that will eventually build toward ultimate loading of the wing, he adds, began on 8 February.

Along with the data gathered on the more than 150h accumulated during the first two months of 787 flight testing, Boeing has been able to hone its configuration for the larger 787-9.

"A lot of what we're learning on the 787-8 will be incorporated on the 787-9," says Shanahan.

The 62.8m (206ft 1in) long 787-9 is 6.1m longer than its smaller stablemate, the 787-8, while maintaining the same 60.1m (197ft 3in) wingspan and carries 100gal less fuel.

Despite a heavier aircraft, with a similar sized wing and slightly less fuel capacity, Boeing is aiming for greater payload and range for the 787-9 with a MTOW of 247,208kg (545,000lb) and a range of 14,816-15,742km (8,000-8,500nm) with 280 passengers in a three-class configuration.

"That's the beauty of engineering," says Shanahan who adds that Boeing doesn't want to offer an aircraft with less range than the 787-8 after increasing capacity and maintaining a common wingspan.

"Through understanding the performance of the -8 and optimising the configuration" the company has "found a way to get the range and the extra payload," he says.

Though for Boeing, this optimisation of the -9 is also aimed at delivering significant weight reduction to later blockpoint changes, or incremental production upgrades, on the 787-8 which is expected to be over target weight at first delivery.

To combat the increased weight Boeing disclosed an increased MTOW of the baseline 787-8 to 227,900kg (502,500lb) - up 8,400kg from the initially planned 219,500kg starting with aircraft 20 to "help us to meet the expectations of our customers". Boeing has already planned further blockpoint changes to incorporate weight saving initiatives.

The 787-8 is due for certification and delivery to Japan's All Nippon Airways in the fourth quarter of 2010, while the 787-9 will first deliver to launch customer Air New Zealand at the end of 2013.
Immagine
Madames et Monsieurs bonjour et bienvenu à bord. Nous vous souhaiton un bon vol avec la flotte d'Air France, membre de l'alliance SkyTeam

Avatar utente
Fabri88
FL 400
FL 400
Messaggi: 4233
Iscritto il: 17 novembre 2007, 14:05
Località: Busto Arsizio (Büsti Grandi) - 4,69 nm HDG 84 from MXP

Re: A giugno pronta la versione -9 del 787

Messaggio da Fabri88 » 22 febbraio 2010, 0:46

Sarà la punta di diamante della serie!
Immagine
ImmagineImmagine

Avatar utente
DotMark
02000 ft
02000 ft
Messaggi: 261
Iscritto il: 3 marzo 2009, 23:35
Località: London

Re: A giugno pronta la versione -9 del 787

Messaggio da DotMark » 25 febbraio 2010, 14:58

Spettacolare :!: :mrgreen: Amo il 787
Immagine

Killua_727
10000 ft
10000 ft
Messaggi: 1065
Iscritto il: 2 marzo 2008, 19:45
Località: Torino

Re: A giugno pronta la versione -9 del 787

Messaggio da Killua_727 » 25 febbraio 2010, 19:22

DotMark ha scritto:Spettacolare :!: :mrgreen: Amo il 787
ma che davvero? :mrgreen: dalla firma non si intuiva :wink:
si comunque è vero, è una macchina spettacolare
Immagine
Madames et Monsieurs bonjour et bienvenu à bord. Nous vous souhaiton un bon vol avec la flotte d'Air France, membre de l'alliance SkyTeam

Avatar utente
FAS
Technical Airworthiness Authority
Technical Airworthiness Authority
Messaggi: 5855
Iscritto il: 12 maggio 2006, 7:20

Re: A giugno pronta la versione -9 del 787

Messaggio da FAS » 28 febbraio 2010, 12:06

boniiiiiiiiiiii


si parla di congelare la configurazione......ancora tutto su carta
"Il buon senso c'era; ma se ne stava nascosto, per paura del senso comune" (Alessandro Manzoni)

Rispondi