Antonov AN-148 precipitato in Russia (Thread Tecnico)

Area dedicata alla discussione sugli incidenti e degli inconvenienti aerei e le loro cause. Prima di intervenire in quest'area leggete con attenzione il regolamento specifico riportato nel thread iniziale

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Re: Antonov AN-148 precipitato in Russia (Thread Tecnico)

Messaggio da JT8D » 28 giugno 2019, 22:53

Rilasciato il Final Report (non in inglese per ora):

"The crash of the An-148-100B RA-61704 was caused by erroneous actions of the crew during departure in instrumental weather conditions in relation to unreliable indications of the air speed caused by the icing (ice blockage) of all three dynamic probes of the pitot system, which led to the loss of control over the parameters of the aircraft's flight resulting in a dive and collision with the ground.

The accident falls into the category loss of control in flight (LOC-I).

The investigation revealed systemic deficiencies in the assessment of risk as well as risk control, the failure of the airline's flight safety management system as well as lack of supervision of training of flight crew by aviation authorities at all levels, which led to the issuances of certificates to aviation personnel and crew, who did not fully qualify
.

http://avherald.com/h?article=4b4cb236/0000&opt=0

Purtroppo una lunga serie di carenze, a livello di design, procedure, addestramento, organizzazione, che potete trovare nell'articolo linkato sopra.

Paolo
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)


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Re: Antonov AN-148 precipitato in Russia (Thread Tecnico)

Messaggio da JT8D » 15 febbraio 2022, 21:13

Riguardo questi tre casi che sono stati citati nel thread, riprendo per segnalare che è stato rilasciato il final report relativo ai tre eventi, che ha tratto le seguenti conclusioni.

"Based on the analysis performed, the Commission points out that the serious incident resulted from the following causes:
1. Non-compliance with the adverse weather conditions of snowfall by the ground crews performing and participating in the preparation of the aircraft for the flights related to the serious incident.
2. Admission to flight of the aircraft with the presence of ice after De-icing procedure with anti-icing fluid by the ground crew, organizing and performing the treatment".

https://avherald.com/h?article=4b572ccf&opt=0

Paolo
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