PT-MUG, B773 Overweight emerg. landing

Area dedicata alla discussione sugli incidenti e degli inconvenienti aerei e le loro cause. Prima di intervenire in quest'area leggete con attenzione il regolamento specifico riportato nel thread iniziale

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Yavapai
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PT-MUG, B773 Overweight emerg. landing

Messaggio da Yavapai » 21 dicembre 2018, 11:58

Segnalo questo recente incidente ad un B773 della Latam, originato a quanto pare da una pesante electrical failure; effettuato un overweight emergency landing (fuel damping non funzionante a seguito dell'avaria elettrica).

http://avherald.com/h?article=4c1cc3f6&opt=0

Ciao
M.C.
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Re: PT-MUG, B773 Overweight emerg. landing

Messaggio da JT8D » 22 dicembre 2018, 22:25

Questo quanto ha riportato oggi AvHerald, in attesa di avere info più precise nel proseguo dell'inchiesta: "In Dec 22nd 2018 The Aviation Herald learned that the electrical problems started with the failure of the right hand backup generator, as result both transfer and both converter circuit breakers popped leaving all electrical busses unpowered although left and right main generators as well as their generator controls, the APU and the left backup generator remained operative (see ELEC page below, the lines to the L MAIN and R MAIN should be green not white and these symbols should be green, too). As result almost all systems except a few connected to the standby busses lost power, only systems remaining powered are: stand by busses (powering one VHF radio) and emergency lighting, the left inboard and outboard and upper center displays as well as the left CDU remain also powered (according to FCOM via the batteries and/or RAT - with the RAT operating also the right hand - first officer's - displays are being powered)".

(http://avherald.com/h?article=4c1cc3f6&opt=0)

Paolo
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Re: PT-MUG, B773 Overweight emerg. landing

Messaggio da JT8D » 24 dicembre 2018, 12:47

Aggiornamenti: "On Dec 23rd 2018 the airline reported that it was not a failure of power generation but a failure of power distribution. The causes of that failure are now being investigated by CENIPA. After landing, when the crew shut the engines down, power returned, as result the cameras came back online and the crew could see that there was no fire on the landing gear or excessive heat on the brakes, hence the crew queried the need for an emergency evacuation as suggested by emergency services. The captain wanted to avoid an emergency evacuation unless really necessary as the emergency evacuation could have resulted in injuries".

http://avherald.com/h?article=4c1cc3f6&opt=0

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tartan
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Re: PT-MUG, B773 Overweight emerg. landing

Messaggio da tartan » 24 dicembre 2018, 15:58

Non mi va di leggere gli articoli e neanche le chiacchiere e neanche i reports sull'incidente, però voglio ricordare che ogni aereo, rpt OGNI , è certificato per operare all'atterraggo oltre che al massimo peso di atterraggio, come sembra sia normale, anche al massimo peso di decollo, naturalmente con ratei diversi e G diversi, però CERTIFICATO, quindi se un pilota non è in grado di atterrare al massimo peso di decollo senza sfasciare l'aereo o senza distruggere il carrello, c'è qualche cosa che non va nella preparazione degli equipaggi di cndotta.
La mia vita è dove mi spendo, non dove mi ingrasso!
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