Dc9:: La storia

Area dedicata all'Aviazione Storica. Aerei vintage, vecchie Compagnie e imprese del passato

Moderatore: Staff md80.it

Rispondi
Avatar utente
Fede
FL 300
FL 300
Messaggi: 3270
Iscritto il: 23 gennaio 2005, 18:25
Località: In uno dei cinesini del Simple Approach a Vicenza - LIPT
Contatta:

Dc9:: La storia

Messaggio da Fede » 2 maggio 2005, 20:59

DOUGLAS DC-9

Queste info sono prese dal sito Dc9 Boeing Site

Immagine


The Douglas DC-9 entered service Dec. 8, 1965 and was produced until 1982. More than 976 DC-9s were built — including 47 C-9 versions for military customers.

The C-9A "Nightingale" was used by the U.S. Air Force to transport sick and injured military personnel. The U.S. Navy and Marine Corps flew C-9B Skytrain IIs. Three VIP transport versions, the VC-9C, were delivered to the Air Force by the end of 1976.

The 90-passenger DC-9-10 was expanded into the 15-foot longer DC-9-30, which first flew on Aug. 1, 1966, and could carry up to 115 passengers. The DC-9-20, which first flew Sept. 18, 1968, was especially useful for short landing fields.

The DC-9-40, first flown Nov. 28, 1967, was 6 feet longer than the -30 and could hold 125 passengers, and the DC-9-50, which first flew in 1974, was 12 feet longer and had the "new-look" interior patterned after the wide-cabin DC-10. The DC-9-80, later redesignated MD-80, launched the family of commercial jet airliners with McDonnell Douglas "MD" designation.

More than 880 DC-9s were still flying through 1996, with many likely to remain in service well into the next century.


First flight: Feb. 25, 1965
Model number: DC-9/C-9
Wingpan: 89 feet 4 inches
Length: 104 feet 4 inches
Height: 27 feet 6 inches
Power plant: Two 12,250-pound-thrust P&W JT8D engines
Weight: 90,700 pounds
Ceiling: 37,000 feet
Speed: 550 mph
Accommodation: 70 to 172 passengers
Immagine Federico
Immagine+Immagine = Immagine

LIPT 291055Z 00000KT 1800 BR BKN012 09/06 Q1022 LIPT TERMINA ATTIVITA' OSSERVATIVA SALUTI A TUTTI RMK BKN VIS MIN 1800 YLO

Avatar utente
Luke3
FL 500
FL 500
Messaggi: 6795
Iscritto il: 4 febbraio 2005, 20:15
Località: Los Angeles, CA

Messaggio da Luke3 » 2 maggio 2005, 21:10

Bello!! Se vedi il DC9-10 sembra quasi un Fokker per quanto è piccolo! :D :wink:

Avatar utente
Fede
FL 300
FL 300
Messaggi: 3270
Iscritto il: 23 gennaio 2005, 18:25
Località: In uno dei cinesini del Simple Approach a Vicenza - LIPT
Contatta:

Messaggio da Fede » 2 maggio 2005, 21:12

piccole bestioline, ma grandi opere che rimmarranno nella storia
Immagine Federico
Immagine+Immagine = Immagine

LIPT 291055Z 00000KT 1800 BR BKN012 09/06 Q1022 LIPT TERMINA ATTIVITA' OSSERVATIVA SALUTI A TUTTI RMK BKN VIS MIN 1800 YLO

Linda
05000 ft
05000 ft
Messaggi: 697
Iscritto il: 3 marzo 2005, 17:15

Messaggio da Linda » 2 maggio 2005, 21:40

Un po' di pubblicità....

Immagine

Immagine

Avatar utente
Fede
FL 300
FL 300
Messaggi: 3270
Iscritto il: 23 gennaio 2005, 18:25
Località: In uno dei cinesini del Simple Approach a Vicenza - LIPT
Contatta:

Messaggio da Fede » 3 maggio 2005, 15:32

Bellissime!
Immagine Federico
Immagine+Immagine = Immagine

LIPT 291055Z 00000KT 1800 BR BKN012 09/06 Q1022 LIPT TERMINA ATTIVITA' OSSERVATIVA SALUTI A TUTTI RMK BKN VIS MIN 1800 YLO

Avatar utente
Lelebus
02000 ft
02000 ft
Messaggi: 429
Iscritto il: 23 febbraio 2005, 21:10
Località: Bergamo...de sùra (LIME)
Contatta:

Messaggio da Lelebus » 3 maggio 2005, 18:10

...............quasi, quasi lo compro............
http://www.corobatcongedati.it
http://www.ilbepi.com => "w il coston beach e tote i fretuline dela al, con o senza fil interdental in dol ....."BEEP".......

Rispondi