Area dedicata alla discussione sugli incidenti e degli inconvenienti aerei e le loro cause. Prima di intervenire in quest'area leggete con attenzione il regolamento specifico riportato nel thread iniziale
Per mera carità cristiana evitiamo di commentare "stabilizzatore della coda posteriore" (già, il Flyer dei Wright in fondo aveva... la coda davanti ), anche se suona come "un prato ricoperto di erba vegetale".
.... Tutto da confermare e da verificare, naturalmente.
"The curve is flattening: we can start lifting restrictions now" = "The parachute has slowed our rate of descent: we can take it off now!" Chesley Burnett "Sully" Sullenberger
Io comincio ad avere qualche iniziale perplessità sulla natura dell'evento che ha portato alla perdita di velivolo, passeggeri ed equipaggio. Spero che non si sia trovato nel posto sbagliato al momento sbagliato, in un qualche scenario di natura non propriamente "civile".
"The curve is flattening: we can start lifting restrictions now" = "The parachute has slowed our rate of descent: we can take it off now!" Chesley Burnett "Sully" Sullenberger
Valerio Ricciardi ha scritto:Io comincio ad avere qualche iniziale perplessità sulla natura dell'evento che ha portato alla perdita di velivolo, passeggeri ed equipaggio. Spero che non si sia trovato nel posto sbagliato al momento sbagliato, in un qualche scenario di natura non propriamente "civile".
Vero, però quando è successo i corpi delle vittime sono tornati a galla, in mezzo al Tirreno. Io un'idea di dove possa essere ce l'ho, ma siamo in area tecnica.
Avherald riporta: "A part of debris was found washed ahore at a sand bank in Mozambique, the part (photo see below) was described to carry the letters "No Step" on it.
On Mar 2nd 2016 Malaysia's Transport Minister announced: "Based on early reports, high possibility debris found in Mozambique belongs to a B777. It is yet to be confirmed & verified. The Directorate of Civil Aviation Malaysia is working with Australian counterparts to retrieve the debris. I urged everyone to avoid undue speculation as we are not able to conclude that the debris belongs to MH-370 at this time." "
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
MRC13 ha scritto:In riferimento al volo MH-370, il Consiglio dell'ICAO ha adottato nuove disposizioni (updates Annex 6) volte a prevenire la perdita di aeromobili commerciali. http://news.aviation-safety.net/2016/03 ... pearances/
Grazie per la segnalazione! Speriamo che si adeguino presto...
Ci sedemmo dalla parte del torto visto che tutti gli altri posti erano occupati.
"On Mar 21st 2016, about 13:30L, local resident Neels Kruger in South Africa found a piece of debris (photos see below), near Klein Brak River/Mossel Bay, about 20nm west of George and about 180nm east of Cape Town (South Africa), almost as far south as Africa's most southern point Cape Agulhas.
On Mar 22nd 2016 Malaysia's Ministry of Transport announced there is a possibility that the piece found near Klein Brak River/Mossel Bay might be part of the inlet cowl of an aircraft engine, the Ministry arranged for the pick up of the piece for further investigation. Further examination and analysis are needed however to determine, whether this part belonged to MH-370."
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
On Mar 24th 2016 Australia's Minister of Transport announced that both pieces of debris found in Mozambique are consistent with panels of MH-370 and stated: "The analysis has concluded the debris is almost certainly from MH370." http://avherald.com/h?article=4710c69b/0508&opt=0
Proseguono i ritrovamenti: "On Apr 2nd 2016 a French couple spending holidays on Rodrigues Island (Mauritius) found a part on the beach of their hotel, which by its complex painted pattern is being suspected to be a cabin interior panel of a Malaysia Airlines aircraft.
On Apr 3rd 2016 Australia's Transport Minister stated the part is of high interest for the investiation, the ministry is in contact with the Authorities of Mauritius to prepare the part for shipment to Australia".
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
Cavoli..... ..Il Mozambico e le isole Rodrigues sono molto lontani...e separati dal Madagascar....ne hanno fatta, di strada, questi relitti....
"Spock?" "Sì?" "A proposito delle colorite metafore di cui abbiamo parlato, penso che tu non debba più cercare di farne uso." .."m***a, non lo farò più."
MartaP ha scritto:Cavoli..... ..Il Mozambico e le isole Rodrigues sono molto lontani...e separati dal Madagascar....ne hanno fatta, di strada, questi relitti....
Lessi una volta di una bottiglia con un biglietto dentro lanciata in mare e ritrovata dopo qualche anno dopo aver fatto praticamente il giro del mondo. L'avevano lanciata in mare per gioco ma con nome , cognome, data e luogo del lancio. In effetti i mari "girano" in continuazione e qualcosa che galleggia prima o poi si ferma ma solo se sbatte contro la terra ferma, dove poi viene trovata.
Lampo 13 ha scritto: Lessi una volta di una bottiglia con un biglietto dentro lanciata in mare e ritrovata dopo qualche anno dopo aver fatto praticamente il giro del mondo. L'avevano lanciata in mare per gioco ma con nome , cognome, data e luogo del lancio. In effetti i mari "girano" in continuazione e qualcosa che galleggia prima o poi si ferma ma solo se sbatte contro la terra ferma, dove poi viene trovata.
Secondo te, alla luce degli ultimi ritrovamenti, c'è qualche concreta possibilità che riescano a stabilire una zona un po' più precisa, riguardo il punto di inabissamento dell'aereo ? ?
(..ammesso e concesso che questo dato serva a qualcosa, dato che i rottami a quanto pare, si sono sparpagliati per mezzo Oceano Indiano... )
"Spock?" "Sì?" "A proposito delle colorite metafore di cui abbiamo parlato, penso che tu non debba più cercare di farne uso." .."m***a, non lo farò più."
Lampo 13 ha scritto: Lessi una volta di una bottiglia con un biglietto dentro lanciata in mare e ritrovata dopo qualche anno dopo aver fatto praticamente il giro del mondo. L'avevano lanciata in mare per gioco ma con nome , cognome, data e luogo del lancio. In effetti i mari "girano" in continuazione e qualcosa che galleggia prima o poi si ferma ma solo se sbatte contro la terra ferma, dove poi viene trovata.
Secondo te, alla luce degli ultimi ritrovamenti, c'è qualche concreta possibilità che riescano a stabilire una zona un po' più precisa, riguardo il punto di inabissamento dell'aereo ? ?
(..ammesso e concesso che questo dato serva a qualcosa, dato che i rottami a quanto pare, si sono sparpagliati per mezzo Oceano Indiano... )
Non ne ho la più pallida idea... magari studiando le concrezioni sulla superficie possono trovare degli organismi particolari che vivono solo in certe zone... ma la vedo difficile.
On Apr 19th 2016 Australia's TSB reported that both parts recovered in Mozambique have undergone extensive analysis. The part recovered by Liam Potter was identified to be a Boeing 777-200 flap track fairing #7 of the right hand wing, the part number however was no longer original as produced by Boeing but consistent with the stencil used for the repaint job for Malaysia Airlines, which according to maintenance records was also used for 9M-MRO. The second part, recovered by Blaine Gibson, was identified to be a horizontal stabilizer panel of the right hand stabilizer. The stencil used to paint the "No Step" was not original Boeing, however, consistent with the stencil used during the paint job for Malaysia Airlines. In addition, a single fastener was recovered with that part, too, this fastener matched the fastener used on the next aircraft, serial number 405, on the assembly line (9M-MRO was serial number 404). The ATSB wrote: "Part No. 1 was a flap track fairing segment, almost certainly from the Malaysian Airlines Boeing 777 aircraft, registered 9M-MRO. Part No. 2 was a horizontal stabiliser panel segment, almost certainly from the Malaysian Airlines Boeing 777 aircraft, registered 9M-MRO."
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
La "quasi certezza" che i due debris ritrovati sono originali li fanno diventare le prime prove concrete ritrovate, a due anni di distanza dal disastro. Se ricordo bene il debris di Reunion era stato prima attribuito al velivolo in questione ma poi era seguita una smentita. Non è molto e non aiuterà il ritrovamento del resto del relitto ma è qualcosa di concreto.
The Australian Transport Safety Bureau has identified two more pieces of debris recovered off the African coast as most likely coming from the Boeing 777-200ER that was operating Malaysia Airlines flight MH370.
In an update report, the Bureau says that the two pieces were found independently at beaches in Mossel Bay, South Africa on 22 March, and Rodrigues Island in Mauritius on 30 March.
Ritrovamento in Tanzania il 23 giugno 2016:
On Jul 18th 2016 the ATSB reported that Malaysia's DCA and ATSB are examining a piece of large debris found on Pembla Island off the coast of Tanzania. The debris is likely to be part of a wing flap. The part has arrived in Canberra for thorough examination related to the search for MH-370. http://avherald.com/h?article=4710c69b/0508&opt=0
Il frammento d'ala trovato a Pemblo Island il 23 Giugno 2016 in fase di preparazione per il trasporto (Foto: Gadiosa Lamptey)
Non hai i permessi necessari per visualizzare i file allegati in questo messaggio.
Daro che siamo in area tecnica, gli ultimi post sono stati spostati all'interno del Thread Generico realtivo a questo evento, presente in area Discussioni Generiche.
Paolo
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
One of the three vessels involved in the underwater search for the missing Malaysia Airlines Boeing 777-200 that operated flight MH370 will be released from search efforts, ahead of the search's likely suspension.
The Joint Agency Co-ordination Centre (JACC) says in a statement that Fugro Discovery will depart from the search area on 11 August to “transit to Singapore to be readied for its next project, unrelated to the search for MH370.”
È brutto dirlo ma dopo due anni e migliaia (milioni) di kmquadri setacciati è l'unica cosa logica da fare..
Gli unici ritrovamenti son stati quelli casuali su spiagge a migliaia di km di distanza..
Temo che questo rimarrà un caso insoluto.. a meno che una spedizione oceanografica non inciampi per sbaglio nel relitto..
robygun82 ha scritto:È brutto dirlo ma dopo due anni e migliaia (milioni) di kmquadri setacciati è l'unica cosa logica da fare..
Gli unici ritrovamenti son stati quelli casuali su spiagge a migliaia di km di distanza..
Temo che questo rimarrà un caso insoluto.. a meno che una spedizione oceanografica non inciampi per sbaglio nel relitto..
RIP
Magari un giorno per caso una nave di passaggio, magari un semplice peschereccio, si imbatterà per sbaglio in qualche altro resto...
Sent using Tapatalk
DR
Salt Lake... Salt Lake! This is Columbia 409! It's Nancy Pryor... stewardess. Something hit us! All the flight crew is dead or badly injured! There's no one left to fly the plane! Help us! Oh my God, help us! (Nancy Pryor, Airport 1975)
The Australian Transport Safety Bureau expects the underwater search for the missing Malaysia Airlines Boeing 777 that operated flight MH370 to wrap up towards the end of the year.
In its latest update on the ongoing search efforts, the Bureau says it anticipates completing the search on the 120,000 square kilometre area in the southern Indian Ocean “by approximately December 2016”.
On Sep 15th 2016 Malaysia's Minister of Transport announced, that the part has been positively identified an inboard section of the outboard wing flap, all manufacturing numbers and identification stamps found on the debris are consistent with the aircraft line 404 which was delivered to Malaysia Airlines and registered as 9M-MRO. The Minister therefore stated: "It was confirmed that Part No. 5 was the inboard section of a Boeing 777 right, outboard flap, originating from the Malaysian Airlines aircraft registered 9M-MRO
Ci sedemmo dalla parte del torto visto che tutti gli altri posti erano occupati.
Malaysian authorities have released a list of 22 items found on beaches along the Indian Ocean’s African littoral region that have either been confirmed as being debris from MH370, or are likely to be so.
The items were found in Reunion, Mozambique, South Africa, Mauritius, Madagascar, and Tanzania.
The list was published by the Malaysian government on its official MH370 web site.
Damage analysis of two flight-control surfaces from the missing Malaysia Airlines flight MH370 indicate that the Boeing 777-200ER’s flaps were retracted at the point when the aircraft broke up.
The analysis by the Australian Transport Safety Bureau – while not fully conclusive – would indicate that the jet was not conducting a controlled descent.
Damage analysis of two flight-control surfaces from the missing Malaysia Airlines flight MH370 indicate that the Boeing 777-200ER’s flaps were retracted at the point when the aircraft broke up.
The analysis by the Australian Transport Safety Bureau – while not fully conclusive – would indicate that the jet was not conducting a controlled descent.
Non capisco..!! forse intendono dire che non ha tentato un'ammaraggio, oppure c'è un'altra interpretazione?
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
La ricerca continua ..... sulla base di nuove indicazioni .....
Officials who reassessed evidence from the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370 have designated an additional 25,000km² search area north of the area so far investigated.
A re-examination of satellite communications data and drift analysis based on aircraft debris found along the African littoral have suggested “a remaining area of high probability between latitudes 32.5°S and 36°S along the seventh arc,” says the Australian Transport Safety Bureau (ATSB).
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
The search for MH370 has been suspended with the last vessel departing from the 120,000km² search area in the Indian Ocean.
A joint statement from the three governments involved in the search – Malaysia, Australia, and China – says that the search effort for the Malaysia Airlines Boeing 777-200ER has failed to locate the jet on the seafloor.
"Spock?" "Sì?" "A proposito delle colorite metafore di cui abbiamo parlato, penso che tu non debba più cercare di farne uso." .."m***a, non lo farò più."