Atr72, beccate questo!
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Re: Atr72, beccate questo!
Sembra che non solo quello venne nominato così ma anche molte altre sue creazioni.
Questo e il prototipo del PV-3 che venne chiamato affettuosamente Dogship.
L'azienda cambiò nome in Vertol e in seguito Boeing Vertol.
Questo e il prototipo del PV-3 che venne chiamato affettuosamente Dogship.
L'azienda cambiò nome in Vertol e in seguito Boeing Vertol.
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Re: Atr72, beccate questo!
Anche Yakovlev, al di là della cortina, coltivò, nonostante le condizioni climatiche non propriamente favorevoli, banane .....

http://www.aviastar.org/helicopters_eng/jak-24.php


http://www.aviastar.org/helicopters_eng/jak-24.php

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Re: Atr72, beccate questo!
In missione con l'Orso .....
..... e, a un certo punto, arriva la scorta .....
poi, al ritorno, pistolotto del comandante, picchetto con bandiera, fiori e ..... banda musicale .....
..... e, a un certo punto, arriva la scorta .....
poi, al ritorno, pistolotto del comandante, picchetto con bandiera, fiori e ..... banda musicale .....
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Re: Atr72, beccate questo!
Meraviglioso!richelieu ha scritto:In missione con l'Orso .....
..... e, a un certo punto, arriva la scorta .....
poi, al ritorno, pistolotto del comandante, picchetto con bandiera, fiori e ..... banda musicale .....
Grazie

Bellissimo filmato
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Re: Atr72, beccate questo!
Eccone un altro .....
Nello spezzone in bianco e nero si può notare Andrei Tupolev (con signora?) che osserva compiaciuto il passaggio delle sue "creature" durante una manifestazione aerea che daterei 1955 o, più probabilmente, 1956 .....
Nello spezzone in bianco e nero si può notare Andrei Tupolev (con signora?) che osserva compiaciuto il passaggio delle sue "creature" durante una manifestazione aerea che daterei 1955 o, più probabilmente, 1956 .....
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Re: Atr72, beccate questo!
Bellissimo anche questo, tra l'altro l'accensione dei motori, il giro invertito delle eliche che poi vanno in sincrono, pur girando in senso opposto l'uno dall'altra, si vede in modo estremamente chiaro.richelieu ha scritto:Eccone un altro .....
Nello spezzone in bianco e nero si può notare Andrei Tupolev (con signora?) che osserva compiaciuto il passaggio delle sue "creature" durante una manifestazione aerea che daterei 1955 o, più probabilmente, 1956 .....
Grazie ancora.
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Re: Atr72, beccate questo!
Il secondo video è un H-21 che fu la "punta di lancia" del trasporto pesante nei primi anni del Vietnam: nel '62-'64 iniziò a trasportare i primi "consiglieri" dei Berretti Verdi sugli altipiani centrali vietnamiti, tra Vietnam, Laos e Cambogia, affiancato dall' H-19. Li smontavano e ci riempivano vecchie portaerei della seconda guerra mondiale. In un mese circa arrivavano in Vietnam, a Qui Nhon, Da Nang, ecc..., poi li rimontavano sul ponte, li riempivano di tutto quello che riuscivano a infilarci e decollavano per andare dritti in montagna, nella jungla, a creare dal nulla un campo fortificato.i-daxi ha scritto: ne furono costruiti solo due prototipi.
I Cinesi risposero con i Mi-2 e 4, ma divenne presto impossibile per l'esercito regolare Nordviet volare con gli elicotteri, almeno finchè gli Americani restarono.
Al contrario, uno dei miei preferiti, un Mi-6 (forse cinese), ma con piloti regolari nordviet., rappresentò il primo vero volo Hanoi-Saigon della Repubblica Popolare vietnamita appena liberata, nel '75: trasportando a Saigon appena conquistata la Segreteria del Comitato centrale del Partito comunista vietnamita, che ci piaccia oppure no.
L' An-225 deve essersi trovato in Ucraina o in Bielorussia (penso più alla prima) al momento del crollo dell' URSS nel '91, insieme con diversi Tu-160, An-124 ed al resto. Gli Ucraini si tennero tutto, testate nucleari comprese. La Russia abbozzò.
Il Tu-95 e il Tu-142, oggi, non so più che ruolo abbiano.
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Re: Atr72, beccate questo!
In quest'altro filmato si vede invece il Tu-95V, un "Bear" appositamente modificato, mentre sgancia la "Tsar Bomba", un mostruoso ordigno termonucleare di dimensioni tali da dover essere trasportato all'esterno del velivolo, semi-annegato nella fusoliera, della potenza superiore ai 50 megatoni (il più potente mai sperimentato) .....
Il lancio avvenne il 30 Ottobre 1961 sul poligono nucleare artico di Novaya Zemlya ..... a pochi passi, si potrebbe dire, dall'Europa .....
Il lancio avvenne il 30 Ottobre 1961 sul poligono nucleare artico di Novaya Zemlya ..... a pochi passi, si potrebbe dire, dall'Europa .....
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Re: Atr72, beccate questo!
WOW !!!!!
Almost Blue ha un nuovo look .....
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Re: Atr72, beccate questo!
Tupolev Tu-116, versione civile in configurazione Vip del Bear, ne vennero sviluppati solo due esemplari, per servire Bulganin e Khrushchev durante i loro viaggi di Stato presso le Nazioni Unite come alternativa al TU-114.
Ma un realtà venne usato solo per servire lo staff tecnico dei Tupolev-95.
Quello nelle foto, unico sopravvissuto si trova presso un museo, quello di Ulianovsk.
Ma un realtà venne usato solo per servire lo staff tecnico dei Tupolev-95.
Quello nelle foto, unico sopravvissuto si trova presso un museo, quello di Ulianovsk.
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Re: Atr72, beccate questo!
E qui abbiamo un "cutaway" del 114 pubblicato tanti anni fa dal settimanale britannico "Flight International" .....


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Re: Atr72, beccate questo!
Antonov 225 Myria:
Sorpresa:
Inflight An-26 Bergamo-Lubjana:
Sorpresa:
Inflight An-26 Bergamo-Lubjana:
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Re: Atr72, beccate questo!
Buon bagno .....


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Re: Atr72, beccate questo!
Poveraccio.richelieu ha scritto:Buon bagno .....


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Re: Atr72, beccate questo!
OT: Poveraccio un piffero: erano progettati per missioni "suicide" veloci contro la flotta americana.
Aspetta di essere su una portaerei USA e di vederti arrivare addosso una ventina di Yak-38, che fa una quarantina di AS-7 antinave e poi voglio vedere se sono ancora "poveretti" se finiscono in mare.
Indovinate un po' perchè da una ventinicinquina d'anni sulle navi americane sono comparsi i Vulcan-Phalanx e simili...
Tra parentesi: i Russi fanno belle pure le navi (una classe Kiev nella fattispecie) e anche particolari: gli Americani non mettono missili superficie-superficie sulle loro portaerei.
Il Tu-116 per VIP non lo conoscevo. A occhio è diverso dal 114: la fusoliera del 116 è ancora snella come quella del Tu-95 e l'ala è centrale e non bassa. Sarà per conservare la velocità (a discapito della comodità). Utile quando si tratta di dover sparire per un po'...
Riguardo all' An--225, ci pensate trovarsi da un giorno all'altro a capo di una società ex-comunista dotata di aeroplanini del genere?
Se non si è rinunciato del tutto all'uso del cervello sotto il comunismo e se si sopravvive al boss di turno che cerca di metterci le manine sopra, praticamente si è milionari ! Basta accordarsi con uno che gratta carburante gratis da qualche parte in Siberia o nel Cucaso ed il gioco è fatto.
Per voi solo giretti gratis naturalmente. Oh, se poi volete pagarmi a tutti i costi.....
Aspetta di essere su una portaerei USA e di vederti arrivare addosso una ventina di Yak-38, che fa una quarantina di AS-7 antinave e poi voglio vedere se sono ancora "poveretti" se finiscono in mare.
Indovinate un po' perchè da una ventinicinquina d'anni sulle navi americane sono comparsi i Vulcan-Phalanx e simili...

Tra parentesi: i Russi fanno belle pure le navi (una classe Kiev nella fattispecie) e anche particolari: gli Americani non mettono missili superficie-superficie sulle loro portaerei.
Il Tu-116 per VIP non lo conoscevo. A occhio è diverso dal 114: la fusoliera del 116 è ancora snella come quella del Tu-95 e l'ala è centrale e non bassa. Sarà per conservare la velocità (a discapito della comodità). Utile quando si tratta di dover sparire per un po'...
Riguardo all' An--225, ci pensate trovarsi da un giorno all'altro a capo di una società ex-comunista dotata di aeroplanini del genere?
Se non si è rinunciato del tutto all'uso del cervello sotto il comunismo e se si sopravvive al boss di turno che cerca di metterci le manine sopra, praticamente si è milionari ! Basta accordarsi con uno che gratta carburante gratis da qualche parte in Siberia o nel Cucaso ed il gioco è fatto.
Per voi solo giretti gratis naturalmente. Oh, se poi volete pagarmi a tutti i costi.....
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Re: Atr72, beccate questo!
Tupolev ANT-4 questo sconosciuto:
20k b/w ANT-4 prototype with mockup torpedo, "History of aircraft construction in the USSR" by V.B.Shavrov, Vol.1 p.371
The first in the World all-metal cantilever twin-engine bomber. Layout of the ANT-4 was reproduced all over the World since 1930, after the first international appearance. All following multi-engine bombers added no radical layout changes to this aircraft of 1925, except airdynamic and structural refinement, number of engines and guns, different levels of equipment sophistication.
It is interesting that this (mostly) land-based aircraft has a naval pre-history. In 1923-1929 the Special Technical of military inventions (Ostekhburo at Leningrad, headed by V.I.Bekauri) badly needed a heavy bomber aircraft for their research (naval torpedoes). Plans to buy some in the Great Britain did not materialize. As a result, A.N.Tupolev at the TsAGI started to work on this project (November 11, 1924). Timeline was only 9 months. Aircraft was assembled on the second floor in non-industrial building! In addition to this A.N.Tupolev had not enough skilled workers.
Despite all odds, ANT-4 was ready in time. It was 'extracted' from the second floor, through removed building wall on August 11, 1925. In October 1925 assembly was finished on the Moscow Central Airfield. On 26 November, 1925 first flight was performed by pilot A.I.Tomashevskij. It took 7min to carry out preliminary evaluation.
Following the flight, some changes were introduced into design. Next flight (35min, 15 February, 1926) was a complete success, and on March 26 ANT-4 fulfilled factory trials. Special representatives from Ostekhburo, TsAGI and NOA were present. Pilots A.I.Tomashevskij and N.N.Morozov suggested some minor modifications, and on June 11 State Acceptance Trials started. On July 2 unanimous conclusion: 'First Class Aircraft' lit green light to production of ANT-4/TB-1.
On June 10, 1926 A.I.Tomashevskij on the first ANT-4 performed 12 hours flight (and landing) with 1075kg load.
It took some time before series manufacturing started. Prototype had single set of controls, carried no defensive weapons, no radio, no navigation (and photo) equipment. Original Lorraine-Dietrich engines were replaced by BMW-VI. Following replacement by license built copy M-17 was scheduled.
Predecessors Modifications
None. First aircraft of the class in the World. TB-1 'Dubler'
20k b/w ANT-4 prototype with mockup torpedo, "History of aircraft construction in the USSR" by V.B.Shavrov, Vol.1 p.371
The first in the World all-metal cantilever twin-engine bomber. Layout of the ANT-4 was reproduced all over the World since 1930, after the first international appearance. All following multi-engine bombers added no radical layout changes to this aircraft of 1925, except airdynamic and structural refinement, number of engines and guns, different levels of equipment sophistication.
It is interesting that this (mostly) land-based aircraft has a naval pre-history. In 1923-1929 the Special Technical of military inventions (Ostekhburo at Leningrad, headed by V.I.Bekauri) badly needed a heavy bomber aircraft for their research (naval torpedoes). Plans to buy some in the Great Britain did not materialize. As a result, A.N.Tupolev at the TsAGI started to work on this project (November 11, 1924). Timeline was only 9 months. Aircraft was assembled on the second floor in non-industrial building! In addition to this A.N.Tupolev had not enough skilled workers.
Despite all odds, ANT-4 was ready in time. It was 'extracted' from the second floor, through removed building wall on August 11, 1925. In October 1925 assembly was finished on the Moscow Central Airfield. On 26 November, 1925 first flight was performed by pilot A.I.Tomashevskij. It took 7min to carry out preliminary evaluation.
Following the flight, some changes were introduced into design. Next flight (35min, 15 February, 1926) was a complete success, and on March 26 ANT-4 fulfilled factory trials. Special representatives from Ostekhburo, TsAGI and NOA were present. Pilots A.I.Tomashevskij and N.N.Morozov suggested some minor modifications, and on June 11 State Acceptance Trials started. On July 2 unanimous conclusion: 'First Class Aircraft' lit green light to production of ANT-4/TB-1.
On June 10, 1926 A.I.Tomashevskij on the first ANT-4 performed 12 hours flight (and landing) with 1075kg load.
It took some time before series manufacturing started. Prototype had single set of controls, carried no defensive weapons, no radio, no navigation (and photo) equipment. Original Lorraine-Dietrich engines were replaced by BMW-VI. Following replacement by license built copy M-17 was scheduled.
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Re: Atr72, beccate questo!
bellissimo! eppoi è russo!!!
ricorda nelle forme il TB9, che ho volato in Il-2 Sturmovik!
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BSc in Aerospace Eng. (PoliMi)
Student at MSc in Aeronautical Eng. - Flight Mechanics (PoliMi)
Erasmus+ Experience at ENAC, in Toulouse.
---
O siamo capaci di sconfiggere le idee contrarie con la discussione, o dobbiamo lasciarle esprimere. Non è possibile sconfiggere le idee con la forza, perché questo blocca il libero sviluppo dell'intelligenza.
(Ernesto Che Guevara)
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Re: Atr72, beccate questo!
Tupolev ANT-14:
The ANT-14 Pravda which joined the Maxim Gorki Squadron on its prewar propaganda flights The versatile ANT-14 operated on skis as well as single and twin-wheeled undercarriages
Soon after the 1914-18 war two events took place in the USSR which had a major influence on the design of Soviet aircraft. The first was the establishment of a Junkers factory near Moscow; the second, the appointment of Andrei Nikolaevich Tupolev (chief engineer of TsAGI [the Central Aero- and Hydrodynamic Institute]) to head the commission to organize the design and construction of metal aircraft in the USSR.
The outcome was a succession of aircraft designed on Junkers’ principles, with multi-spar wings, metal-framed fuselages and tail units all covered with load-bearing corrugated metal skins. The early examples were small single-engined aircraft but from 1925 a series of bomber types emerged with the twin-engined ANT-4 (TB-l) and followed in 1930 by the four-engined ANT-6 (TB3). Then in 1929 came the ANT-9 three-engined high-wing monoplane transport which served Deruluft (the Russo-German airline) and, in a number of versions including one with twin engines, the Soviet air services.
Looking rather like a much bigger ANT-9 but with five engines, the ANT-14 piloted by M. M. Gromov, first flew on August 14, 1931. Its main claim to fame is its five-engined layout, very few aircraft ever having been designed for this number of engines.
The ANT-l4 was a very large thick-winged aircraft with a fuselage wide enough to take pairs of seats on each side of the central aisle. The engines, four along the wing leading edge and one in the nose, were 480-hp Gnome-Rhone Jupiter VI radials, initially with a form of Townend ring round the rear section of the engines. The propellers were two-blade wooden units. Later the engine cowlings were removed and two-blade metal propellers were fitted. The undercarriage was of the divided type, non-retractable, and fitted with large-diameter Palmer tyres. There was a sprung tail skid and the tail unit comprised single fin and rudder and wire-braced tailplane. Skis were fitted for winter operation.
The pilots’ cabin was well forward, and above the wing was an engineer’s position with streamlined canopy, reached by a ladder from the main cabin which had 36 seats. The ANT-14 carried over 40,000 passengers before being grounded in 1941. The ANT-14 was named Pravda, used for propaganda tours and finally put on show in Moscow where the fuselage served as a cinema.
ANT-14
Type: passenger transport
Maker: Tupolev Design Bureau
Span: 40.4 m (132 ft 6 1/2 in)
Length: 26.49 m (86 ft 11 in)
Height: 5.4 m (17ft 8 1/2 in)
Wing area: 240 m2 (2583 sq ft)
Weight: maximum 17530 kg (38 646Ib); empty 10828 kg (238711b)
Powerplant: five 480-hp Gnome-Rhone 9AKX ]upiter VI 9-cylinder air-cooled radial engines
Performance: cruising speed 195 km/h (121 mph); range 900 km (559 miles)
Payload: seats for 36 passengers
Crew: 3
Production: 1
The ANT-14 Pravda which joined the Maxim Gorki Squadron on its prewar propaganda flights The versatile ANT-14 operated on skis as well as single and twin-wheeled undercarriages
Soon after the 1914-18 war two events took place in the USSR which had a major influence on the design of Soviet aircraft. The first was the establishment of a Junkers factory near Moscow; the second, the appointment of Andrei Nikolaevich Tupolev (chief engineer of TsAGI [the Central Aero- and Hydrodynamic Institute]) to head the commission to organize the design and construction of metal aircraft in the USSR.
The outcome was a succession of aircraft designed on Junkers’ principles, with multi-spar wings, metal-framed fuselages and tail units all covered with load-bearing corrugated metal skins. The early examples were small single-engined aircraft but from 1925 a series of bomber types emerged with the twin-engined ANT-4 (TB-l) and followed in 1930 by the four-engined ANT-6 (TB3). Then in 1929 came the ANT-9 three-engined high-wing monoplane transport which served Deruluft (the Russo-German airline) and, in a number of versions including one with twin engines, the Soviet air services.
Looking rather like a much bigger ANT-9 but with five engines, the ANT-14 piloted by M. M. Gromov, first flew on August 14, 1931. Its main claim to fame is its five-engined layout, very few aircraft ever having been designed for this number of engines.
The ANT-l4 was a very large thick-winged aircraft with a fuselage wide enough to take pairs of seats on each side of the central aisle. The engines, four along the wing leading edge and one in the nose, were 480-hp Gnome-Rhone Jupiter VI radials, initially with a form of Townend ring round the rear section of the engines. The propellers were two-blade wooden units. Later the engine cowlings were removed and two-blade metal propellers were fitted. The undercarriage was of the divided type, non-retractable, and fitted with large-diameter Palmer tyres. There was a sprung tail skid and the tail unit comprised single fin and rudder and wire-braced tailplane. Skis were fitted for winter operation.
The pilots’ cabin was well forward, and above the wing was an engineer’s position with streamlined canopy, reached by a ladder from the main cabin which had 36 seats. The ANT-14 carried over 40,000 passengers before being grounded in 1941. The ANT-14 was named Pravda, used for propaganda tours and finally put on show in Moscow where the fuselage served as a cinema.
ANT-14
Type: passenger transport
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Span: 40.4 m (132 ft 6 1/2 in)
Length: 26.49 m (86 ft 11 in)
Height: 5.4 m (17ft 8 1/2 in)
Wing area: 240 m2 (2583 sq ft)
Weight: maximum 17530 kg (38 646Ib); empty 10828 kg (238711b)
Powerplant: five 480-hp Gnome-Rhone 9AKX ]upiter VI 9-cylinder air-cooled radial engines
Performance: cruising speed 195 km/h (121 mph); range 900 km (559 miles)
Payload: seats for 36 passengers
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Re: Atr72, beccate questo!
Tupolev Ant-7:
The Tupolev ANT-7 prototype was a scaled-down version of the ANT-4. First flown on 11 September 1929, it was powered by two 544kW BMW VI engines. Production began in summer 1930 as the multi-purpose R-6 for the air force, with a total of 435 built by June 1934. The KR-6 version was a long-range reconnaissance aircraft with increased fuel capacity and no bombload, and the MR-6 was a naval floatplane variant. Many late production aircraft were delivered for civil use under the designation PS-7 or P-6; modifications were minimal, including a strengthened freight floor and elimination of gunners' positions. The MP-6 was the civil floatplane version, and many P-/MP-6s and PS-7s had enclosed cockpits for Arctic use. The specially built R-6L was a one-off 'limousine' version incorporating a nine-passenger cabin.
MODEL R-6
CREW 3-5
ENGINE 2 x M-17,
WEIGHTS
Take-off weight 6470 kg 14264 lb
Empty weight 3855 kg 8499 lb
DIMENSIONS
Wingspan 23.2 m 76 ft 1 in
Length 15.1 m 49 ft 6 in
Height 6.1 m 20 ft 0 in
Wing area 80.0 m2 861.11 sq ft
PERFORMANCE
Max. speed 230 km/h 143 mph
Ceiling 4900 m 16100 ft
Range 800 km 497 miles
ARMAMENT 3 x 7.62mm machine-guns, 500kg of bombs
The Tupolev ANT-7 prototype was a scaled-down version of the ANT-4. First flown on 11 September 1929, it was powered by two 544kW BMW VI engines. Production began in summer 1930 as the multi-purpose R-6 for the air force, with a total of 435 built by June 1934. The KR-6 version was a long-range reconnaissance aircraft with increased fuel capacity and no bombload, and the MR-6 was a naval floatplane variant. Many late production aircraft were delivered for civil use under the designation PS-7 or P-6; modifications were minimal, including a strengthened freight floor and elimination of gunners' positions. The MP-6 was the civil floatplane version, and many P-/MP-6s and PS-7s had enclosed cockpits for Arctic use. The specially built R-6L was a one-off 'limousine' version incorporating a nine-passenger cabin.
MODEL R-6
CREW 3-5
ENGINE 2 x M-17,
WEIGHTS
Take-off weight 6470 kg 14264 lb
Empty weight 3855 kg 8499 lb
DIMENSIONS
Wingspan 23.2 m 76 ft 1 in
Length 15.1 m 49 ft 6 in
Height 6.1 m 20 ft 0 in
Wing area 80.0 m2 861.11 sq ft
PERFORMANCE
Max. speed 230 km/h 143 mph
Ceiling 4900 m 16100 ft
Range 800 km 497 miles
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Re: Atr72, beccate questo!
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Re: Atr72, beccate questo!
Certo, eppoi è russo, mi piace per forza



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Re: Atr72, beccate questo!
Su IVAO prima di scaricare le MTL mi vedevano come un AN-2 perfettamente ambientato nel contestoi-daxi ha scritto:Vi piace?

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Re: Atr72, beccate questo!
SIPRO1A ha scritto:Su IVAO prima di scaricare le MTL mi vedevano come un AN-2 perfettamente ambientato nel contestoi-daxi ha scritto:Vi piace?




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O siamo capaci di sconfiggere le idee contrarie con la discussione, o dobbiamo lasciarle esprimere. Non è possibile sconfiggere le idee con la forza, perché questo blocca il libero sviluppo dell'intelligenza.
(Ernesto Che Guevara)
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- richelieu
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Re: Atr72, beccate questo!
E c'è pure questo .....













Da Wikipedia .....
Tupolev Tu-119 (Tu-95 LAL)
The Soviet program of developing nuclear aircraft resulted in the experimental Tupolev Tu-119. It was based on a Tupolev Tu-95 bomber. It had 2 conventional turboprop engines and 2 experimental 'dirty' direct cycle jet engines powered by a minimally shielded nuclear reactor in the main fuselage. The Tu-119 completed 34 research flights. Most of these were made with the reactor shut down. The main purpose of the flight phase was examining the effectiveness of the radiation shielding which was one of the main concerns for the engineers. Massive amounts of protection used resulted in radiation levels low enough to consider continuing development. But, as in the US, development never continued past this point. The obvious potential of the ICBM made the expensive program superfluous, and around the mid 1960s was cancelled.
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Re: Atr72, beccate questo!
Una bella foto artistica, che fà sempre bene.
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Re: Atr72, beccate questo!
Giusto .....
Però ..... opterei per qualcosa di ..... più suggestivo .....


Però ..... opterei per qualcosa di ..... più suggestivo .....


- richelieu
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Re: Atr72, beccate questo!
Queste, invece, hanno servito la patria .....


- richelieu
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Re: Atr72, beccate questo!
E queste ..... per la gioia del "nostro" ..... sono RUSSE .....



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Re: Atr72, beccate questo!
eppoi sono Russe!





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Re: Atr72, beccate questo!



Ho come un certo senso di arrapamento.

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Re: Atr72, beccate questo!
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Re: Atr72, beccate questo!
ma non sono Russe

quella nell' allegato ha una tuta della RAF

- richelieu
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Re: Atr72, beccate questo!
Ma và .....Aldus ha scritto:
![]()
Ho come un certo senso di arrapamento.





- i-daxi
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Re: Atr72, beccate questo!

Rimedio subito.

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