Boeing 787 Dreamliner

Postate qui le vostre discussioni inerenti l'Industria Aeronautica, dall'aviazione commerciale (Boeing, Airbus, Bombardier, Antonov...) all'aviazione generale (Cessna, Piper, Beechcraft...) senza dimenticare gli elicotteri

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bigshot
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da bigshot »

Condivido con voi questo link che contiene molte informazioni che non conoscevo :)

http://boardingarea.com/blogs/viewfromt ... rspective/
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JT8D
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da JT8D »

Ana modifica il suo ordine per i 787, aumentando il numero di 787-9:

http://www.md80.it/2012/06/19/ana-ordin ... -di-787-9/

Giusto per info: ricevuta ieri, sembra che i pax ANA siano particolarmente contenti del 787:

http://www.md80.it/2012/06/18/soddisfat ... l-787-ana/

Paolo
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)

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MatteF88
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

JT8D ha scritto: Giusto per info: ricevuta ieri, sembra che i pax ANA siano particolarmente contenti del 787:

http://www.md80.it/2012/06/18/soddisfat ... l-787-ana/

Paolo
Aviation Week ha appena pubblicato un articolo riguardo al basso consumo di carburante riportato da ANA
The first two operators of the Boeing 787-8 are seeing better-than-anticipated fuel burn, despite prior expectations of below-par performance as a result of data from predelivery flight tests.

The numbers, though based on early experience with a relatively small fleet on a variety of routes, are surprisingly positive given the early configuration of the airframes and engines. The operators have not yet incorporated all the planned weight and fuel burn improvements of follow-on production versions.

Four of the current active 787 fleet are from an early production block in which each is thought to be around 8,800 lb. over specification weight, while the remainder are lighter aircraft built from the block point change introduced from line No. 34.
[...]
ANA earlier this month was the first to reveal that its aircraft were producing around 21% lower fuel burn on international flights compared to the 767-300ER that the 787 is designed to replace.
[...]
After its first six months of service, ANA says the 787 efficiency levels are slightly up on the 20% savings originally expected at the beginning of the program. On domestic routes, the saving is 15-20%, which meets expectations, say ANA officials.
[...]
http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 470896.xml
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mormegil
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

Ed ecco il 787 di Qatar :wink:

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N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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sidew
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da sidew »

rende molto bene.... il logo sembra copiare la curvatura del muso...
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

sidew ha scritto:rende molto bene...
Sí sicuramente piú bello dei giapponesi..anche se a me l'animale cornuto sulla deriva non mi ispira :mrgreen:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Le riprese (anche in infrarosso) del 787 Qatar in volo a Farnborough

http://www.flightglobal.com/news/articl ... er-373859/
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City of Everett
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da City of Everett »

Interessante.
Ma... la APU la tengono sempre accesa (vedi lo sbuffo dal cono di coda)? :scratch:
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Nacque, così, il Boeing 747
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Qualche problema per i Trent 1000:
"We received a message from Boeing to the effect that there may be an issue with the gearbox on the engines of the 787s in ANA's fleet. No related problems have arisen on our 787s, however we have ascertained that the part at issue is fitted to five of our aircraft," says an ANA spokesman.

It is understood that the issue was first discovered on an engine gear box used for endurance testing on the ground. Some crown gears had shown corrosion, leading to damage to the gear box.
Fonte: http://www.flightglobal.com/news/articl ... ox-374614/
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Da avweek:
All Nippon Airways has returned to service two of the five Boeing 787s that have been grounded while an engine repair is carried out, although three more 787s will remain out of action for several days. However, network disruption has been minimal, as other aircraft have been used to fly the 787 routes.

The three 787s will “need another few weeks to fix” the engine issue that prompted the aircraft to be removed from service on July 21, an ANA spokesman says. So far there have only been two domestic flights canceled, both on July 21.

Boeing informed ANA that “there may be an issue with the gearbox” in the Trent 1000 engines on its 787s, the airline spokesman says. While ANA stresses that “no related problems have arisen” in its 787 fleet, it found that the part identified by Boeing is fitted on five of its 11 787s. The other six aircraft are “not affected by this issue” and are continuing to operate as normal, the airline says. Rolls-Royce reportedly recommended the gearbox part be replaced as a proactive measure.

Japan Airlines’ 787s have not been affected, as they have the GEnx engines rather than the Trent 1000.
http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 479111.xml
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da albert »

"NTSB INVESTIGATING BOEING 787 ENGINE FAILURE

July 31, 2012

WASHINGTON – The National Transportation Safety Board is investigating an engine failure that occurred on a Boeing 787 Dreamliner during a taxi test in Charleston, South Carolina.

On Saturday, July 28, 2012, Boeing and General Electric, the engine manufacturer, notified the NTSB that a Boeing 787 experienced an engine failure during a pre-delivery taxi test. As a result of the failure, it has been reported that the engine left debris on the active runway at Charleston International Airport and caused a brush fire. There were no passengers aboard the aircraft nor were there any fatalities or injuries.

Upon the notification of the incident, the NTSB sent an aviation investigator with extensive expertise in aircraft powerplants, to the scene on Sunday to gather information to better understand the circumstances of the event.

As a result, the NTSB decided to conduct an investigation and has named David Helson as the Investigator in Charge. In the next few days, an NTSB aircraft powerplants expert and a metallurgist from the NTSB Materials Lab will travel to a General Electric facility in Cincinnati, OH, to lead and coordinate the disassembly and examination of the engine in question.

The Federal Aviation Administration, Boeing and General Electric are parties to the investigation"

(tratto dalla mailing list NTSB)
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«Ogni domanda alla quale si possa dare una risposta ragionevole è lecita.» Konrad Lorenz
«Un sogno scaturito da un grande desiderio: la grande voglia di volare e scoprire altri orizzonti verso i quali andare, con la voglia di nuovo. Per me questa è l'avventura.» Angelo D'Arrigo
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

United Airlines celebrated the rollout of its first Boeing 787-8 in the special "swoop" livery at the manufacturer's Everett, Washington plant on 2 August.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... 87-375056/
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Il 787 Etiope
Ethiopian Airlines received its first Boeing 787-8 from the manufacturer during a ceremony in Seattle on 14 August.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... 87-375496/
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da bigshot »

MatteF88 ha scritto:Il 787 Etiope
Ethiopian Airlines received its first Boeing 787-8 from the manufacturer during a ceremony in Seattle on 14 August.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... 87-375496/
e cinese...
http://www.airliners.net/photo/China-So ... 6a10d5e521

Ormai mi sembra abbiano preso un bel ritmo... anche i primi AirIndia arriveranno a breve (se pagano)
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

bigshot ha scritto: http://www.airliners.net/photo/China-So ... 6a10d5e521

Ormai mi sembra abbiano preso un bel ritmo... anche i primi AirIndia arriveranno a breve (se pagano)
Bellissimo il cinese!!! 8)
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da fulmin »

anche il cileno non è brutto anzi!
e lo united :D
Non hai i permessi necessari per visualizzare i file allegati in questo messaggio.
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

bigshot ha scritto:anche i primi AirIndia arriveranno a breve (se pagano)
Gli Air India ci sono già, ma tutti fermi nel piazzale ad Everett :mrgreen: perchè, appunto, finchè non pagano... :wink:

Immagine
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N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da sochmer »

gli air india sono a charleston, nel secondo impianto di produzione ;)
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

sochmer ha scritto:gli air india sono a charleston, nel secondo impianto di produzione ;)
Ah, ecco...bene a sapersi! :wink:
Io ero rimasto ad una panoramica di Everett apparsa su Airliner World qualche (molti per la verità) mese fa e in cui si vedevano due o tre Air India.
Immagine
N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da bigshot »

sochmer ha scritto:gli air india sono a charleston, nel secondo impianto di produzione ;)
Quelli in produzione ora... nei mesi scorsi ne sono usciti molti anche da Everett rimasti storati per un bel po' sulla Runway 11/29.
Come puoi vedere dal sito http://kpae.blogspot.com ce ne sono 3 o 4 ancora fermi a PaineField in leeeeeento allestimento (io seguo il sito da mesi e quelli sono stati tra i primi ad essere tirati fuori dopo gli ANA e i JAL, bastarebbe controllare il c/n, eppure sono rimasti in storage più di united, qatar, china, lan ed ethiopian) :bom:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da sochmer »

quindi oltre ai 5 presenti a charleston ce ne sono altri 4(?) a everett :shock:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Arrivato ad Addis Abeba:
Ethiopian Airlines' first Boeing 787-8 Dreamliner landed today at Addis Ababa Bole international airport after its first revenue flight from Washington Dulles.

The aircraft, registration ET-AOQ and operating flight 2501, touched down in rainy weather at 09:04 local time as hundreds of staff members from the airline stood waiting on the airport's tarmac. More than 60 passengers, including the airline's chief executive Tewolde Gebremariam, were on board.

Ethiopian took delivery of the aircraft from Boeing in Everett, Washington, on 14 August before flying it to Washington the next day. The aircraft departed the US capital on 16 August at 13:14 as a revenue flight, following its regularly scheduled daily flight between Washington Dulles and Addis Ababa which was operated by a Boeing 777.

The Star Alliance carrier, which has ordered 10 787s, is the third airline to take delivery of the aircraft after Japan's All Nippon Airways and Japan Airlines. Hailing the moment as historic, Gebremariam says being the third carrier to fly the 787 is testament to Ethiopian's standing in the aviation industry.

Ethiopian has secured $1 billion of financing guaranteed by JP Morgan for the 10 787s, with the US Export-Import Bank providing the loans that cover 85% of the aircraft cost. The balance will be financed by a group of financial institutions including ING Capital, the Emerging Africa Infrastructure Fund, The Netherlands Development Finance Company, the ICF Debt Pool, and from its own balance sheet.

"With uncertainty in the aircraft financing market about a potential funding gap and tightening credit conditions, JP Morgan's $1 billion aircraft financing is testimony to our trusted relationship with Ethiopian Airlines and the strength and capacity of our trade finance capabilities," says Jeremy Shaw, head of trade finance business for Europe, the Middle East and Africa at JP Morgan.

The airline will operate the aircraft on a sightseeing flight around Mount Kilimanjaro on 18 August, before flying it to various destinations in Africa, Europe and the Middle East from 19 August.

Gebremariam said previously that Ethiopian will use the aircraft on its Addis Ababa to Washington Dulles flight after it accepts its second 787 in September. The airline will alternate the two 787s with a a 777 that currently operates on the route. The airline will take delivery of its third 787 in October and fourth in November, after which it will begin flights to Guangzhou with the aircraft.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ba-375615/
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

bigshot ha scritto:
sochmer ha scritto:gli air india sono a charleston, nel secondo impianto di produzione ;)
Quelli in produzione ora... nei mesi scorsi ne sono usciti molti anche da Everett rimasti storati per un bel po' sulla Runway 11/29.
Come puoi vedere dal sito http://kpae.blogspot.com ce ne sono 3 o 4 ancora fermi a PaineField in leeeeeento allestimento (io seguo il sito da mesi e quelli sono stati tra i primi ad essere tirati fuori dopo gli ANA e i JAL, bastarebbe controllare il c/n, eppure sono rimasti in storage più di united, qatar, china, lan ed ethiopian) :bom:

Allora ricordavo bene :mrgreen:
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N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da bigshot »

sochmer ha scritto:quindi oltre ai 5 presenti a charleston ce ne sono altri 4(?) a everett :shock:
Ti confermo che anche secondo airfleets sono 8...

EDIT: avevo scritto matricole e numero di costruzione ma alcune foto mi hanno fatto dubitare della veridicità dei dati.
Tipo queste che risalgono all'estate 2011 o prima.

VT-AND
Immagine

VT-ANE
Immagine

VT-ANC
Immagine

VT-ANB
Immagine

VT-ANA
Immagine

Percui 5 sono stati costruiti ad Everett nel prima che la linea di Charleston fosse aperta.

PS: Non è che sono stati mandati a Charleston soltanto per gli allestimenti della cabina?
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da sochmer »

credo che siano a charleston proprio per il fitting della cabina
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da i_disa »

le foto son state fatte ad everett qualche mese fa lorè! :mrgreen:
intanto Qantas cancella 35 787-9 a seguito delle perdite che sta registrando:

QANTAS boss Alan Joyce has cited an "uncertain global context" as the reason for the airlines' decision to surprisingly cancel a US$8.5 billion new investment in 35 new airliners.
da news.com.au 23 aug 12

While announcing a larger than expected loss for the carrier in Sydney this morning, Mr Joyce blamed "record" high fuel bills and transformation costs as factors influencing the airline's statutory loss after tax of $244 million.
It is the first time since Qantas went private in 1995 that the airline posted a net loss.
Despite the announcement, the company's share price was was two cents higher at $1.19 when the ASX opened.
After posting the result, CEO Alan Joyce said Qantas would be canceling its order for a new fleet of 35 Boeing 787 aircraft. The aircraft are worth AU$8.5 billion at list prices, Joyce said.
"The B787 is an excellent aircraft and remains an important part of our future. However, circumstances have changed significantly since our order several years ago,'' Mr Joyce said in a statement.
"`It is vital that we allocate capital carefully across all parts of the group.''
Qantas blamed the annual loss on its $A4.3 billion fuel bill - up 18 percent from last year - an industrial dispute that the airline said cost $A194 million, and its struggling international business, which lost $A450 million.
"Our biggest challenge is Qantas International, but its transformation is on track,'' Mr Joyce told reporters.
"Our goal is to return it to profit and ensure it remains Australia's iconic flagship carrier.''
Mr Joyce declined to offer profit guidance for next year, saying it would be ``imprudent'' given the uncertain global conditions.
'Bad management' to blame, say pilots
But pilots slammed Qantas management over the airline's historic net loss, saying waste and bad management is to blame.
The Australian and International Pilots Association (AIPA) conceded the airline had faced a tough set of circumstances over the last year.
"However there is no denying that this airline could be doing much, much better if it had enjoyed good management over recent years,'' said AIPA president Captain Barry Jackson.
He cited a number of failings such as not investing in modern, fuel-efficient aircraft and "poorly thought-out'' ventures in southeast Asia.
The impact of management's "unnecessarily militant approach'' to industrial relations, which resulted in the grounding of the entire Qantas fleet last year, continued to do damage to the Qantas brand, Mr Jackson added.
"Staff engagement is at all-time low, along with profits,'' he said.
Mr Jackson also pointed to Red Q - the new premium airline to run out of Singapore or Malaysia - and the New Spirit multimillion-dollar marketing campaign.
"A year on and these have been discarded and proven to be giant wastes,'' he said in a statement.

The loss for the 12 months to June 30, 2012, compares with a net profit of $250 million in the previous year.
The result was at the upper end the airline's expectations of between $50 million and $100 million.
Morningstar analysts has expected a statutory loss of $198 million after restructuring costs of between $370 million and $380 million.
'An exceptional period', says Joyce
"Clearly we have been through an exceptional period," Mr Joyce said.
"With lower capital requirements and substantial liquidity, we are now turning our attention toward debt reduction to strengthen the balance sheet."
Mr Joyce said Qantas's international operations, which were being restructured, lost about $450 million and was the only part of the airline group not to be profitable in 2011-12.
Qantas did not offer guidance, saying the operating environment and economic outlook for the first half of 2012-13 "remains challenging, volatile and dependent on a number of uncontrollable external factors''.
Qantas shocked the market with a massive earnings downgrade in June, slashing its underlying profit before tax estimates to between $50 million and $100 million for the year to June 30, 2012.
Goldman Sachs analyst Andrew Gibson said in a June note to clients that this years' earnings should benefit from the end of industrial action last year,the cutting of loss-making routes and other restructuring initiatives.
However risks remain from increased competition in the domestic market, which has been Qantas's best-performing division.
``With this volatility in global conditions, fuel and foreign exchange rates, as well as the ongoing internal transformation we have underway, it would be imprudent to offer profit guidance at this time,'' Mr Joyce said.


le compagnie che hanno ordinato nuovi dreamliner negli ultimi mesi sono:

10 787-9 AeroMexico
4 787-8 - Air Nigeria
3 787-8 - Avianca TACA (trasformazione di alcuen opzioni precedentemente stipulate)
4 787-8 - Transaero
8 787-9 - Air Lease Corp
4 787-9 - ANA All Nippon (conversione dell ordine per altrettanti 787-8 con consegna 2013
5 787-9 - Batik Air
1 787-9 - Virgin Atlantic

United invece ha annunciato le prime rotte internazionali del 787:

Houston – Amsterdam 04DEC12 – 29MAR13 Daily
*Los Angeles – Tokyo Narita eff 03JAN13 Daily
Houston – Lagos eff 07JAN13 5 weekly
Houston – London Heathrow 04FEB13 – 29MAR13 Daily (UA001/002, additional flight)
Los Angeles – Shanghai Pu Dong eff 30MAR13 Daily
Denver – Tokyo Narita eff 31MAR13 Daily (Previously reported)
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da SuperMau »

i_disa ha scritto: United invece ha annunciato le prime rotte internazionali del 787:

Houston – Amsterdam 04DEC12 – 29MAR13 Daily
SONO PRONTO !! :bounce:
Be'....sono andato un po' in giro...
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Qantas has cancelled an order for 35 Boeing 787-9 aircraft to reduce capital expenditure.

Deliveries of 15 787-8s to Jetstar, its low-cost subsidiary, will continue as planned, adds Australia's flag carrier.

The 787-8s will allow the transfer of Airbus A330s from Jetstar to Qantas Domestic, and the eventual retirement of Qantas's Boeing 767 fleet.

The group will retain and bring forward 50 787-9 options and purchase rights by two years, with the aircraft available for delivery from 2016 if needed.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... rs-375734/


Anche qua: http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 488771.xml
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

Pop Quiz: How Many Dreamliners Does Boeing Have To Deliver To Turn a Profit?

If you can remember back that far, Boeing’s (BA) 787 Dreamliner started as a much-celebrated advance, a wide-body, fuel-efficient jet. Unfortunately, the program has been awfully slow going.

The Dreamliner was supposed to start flying in 2007, but delays have become the norm and have created opportunity for airlines to cancel their orders. Most recently, Qantas Airways cancelled an order for 35 of the planes.

Boeing seems to be moving forward. The first model was delivered to All Nippon Airways and stayed flying last fall. This summer, United (UAL) threw a web party when Boeing finally rolled the first Dreamliner out of the paint hangar.

But customers originally placed more than 1,000 orders and have cancelled 217 of those. Boeing’s total orders now: 824. And every delay and cancelled order means it takes longer for Boeing to turn a profit. According to the Wall Street Journal, Boeing needs to ship 1,100 of the planes in order to break even.

Sheesh, this could take a while.

forbes.com
E intanto, ieri, LAN (LaTAM?) ha ricevuto il suo primo 787

http://www.newairplane.com/787/delivery ... /lan/home/
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da Toeloop »

i_disa ha scritto: United invece ha annunciato le prime rotte internazionali del 787:

Houston – Amsterdam 04DEC12 – 29MAR13 Daily
*Los Angeles – Tokyo Narita eff 03JAN13 Daily
Houston – Lagos eff 07JAN13 5 weekly
Houston – London Heathrow 04FEB13 – 29MAR13 Daily (UA001/002, additional flight)
Los Angeles – Shanghai Pu Dong eff 30MAR13 Daily
Denver – Tokyo Narita eff 31MAR13 Daily (Previously reported)
Quindi prima che lo vedo io qui ne dovra' passare di tempo :(
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JT8D
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da JT8D »

Consegnato oggi il primo 787 ad Air India:

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2404

Paolo
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mormegil
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

JT8D ha scritto:Consegnato oggi il primo 787 ad Air India:

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2404

Paolo
Ma le consegne ad Air India non erano mica state bloccate/annullate/posticipate/whatever? :scratch:
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N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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Guren
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da Guren »

dove posso trovare info sul dreamliner cinese?
su che rotta lo utilizza china southern?

all'epoca del 388 sulla CAN-PEK non ho potuto farci un giretto (ma tanto il 388 lo prendo "spesso") ma sono proprio curioso di provare il 787 e se fanno una qualche rotta da SZX o CAN quasi quasi... 8)
Ciao, Marco
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MatteF88
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da MatteF88 »

Guren ha scritto:dove posso trovare info sul dreamliner cinese?
su che rotta lo utilizza china southern?

Sidney-Guanghzou-Londra
http://www.smh.com.au/executive-style/b ... 25g6a.html
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Re: Boeing 787 Dreamliner

Messaggio da mormegil »

Il primo 787 di Air India è stato consegnato oggi.
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N176CM ha scritto:[...] in questo caso non si può usare lo stratagemma dei COA multipli... anche perchè una destinazione del tipo Frankfurt (Munchen) nemmeno Ryanair riuscirebbe a farla :mrgreen: :mrgreen:
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