Boeing 787 Dreamliner
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Che scoppolate queste notizie, di certo è un aereo che si sa far attendere
- Ashaman
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
...e speriamo che l'aereo valga l'attesa pure.lucAirbus ha scritto:Che scoppolate queste notizie, di certo è un aereo che si sa far attendere

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Vale la pena... vale la pena!!!



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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Vale la pena? Ci hai già viaggiato sopra? Hai un prospetto REALE dei suoi vantaggi e svantaggi (che non sia pubblicità Boeing)? O ti stai basando solo dal punto di vista del design che ti piace? 
Aspettiamo ad avere fatti concreti in mano prima di assolvere o condannare una macchina che in se e per se non è solo design e speriamo per il meglio.

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
No... per ora ho provato personalmente solo l'A380 (piuttosto figo)... per il 787 (ovviamente) sto aspettando... io mi riferivo al design, che trovo piuttosto gradevole.Ashaman ha scritto:Vale la pena? Ci hai già viaggiato sopra? Hai un prospetto REALE dei suoi vantaggi e svantaggi (che non sia pubblicità Boeing)? O ti stai basando solo dal punto di vista del design che ti piace?
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Beh, il design è sicuramente ben fatto. Un po anonimo, magari, in quanto non ha proprio una qualcosa che ne distingua la linea, ma questo è... non proprio un un difetto, più una caratteristica di molti aerei, vecchi e nuovi. Quello che vorrei si capisse del mio punto di vista è che se questo aereo sarà o meno tutto quello che è stato promesso non dipende dal design.gattovolante ha scritto: No... per ora ho provato personalmente solo l'A380 (piuttosto figo)... per il 787 (ovviamente) sto aspettando... io mi riferivo al design, che trovo piuttosto gradevole.

Questo è quello che mi fa veramente alzare gli occhi al cielo del comportamento di certi che io chiamo Boeing Fanboys. Per loro il 787 sta già volando e non solo è bellissimo, ma è anche meglio di quello che è stato promesso. Come fanno a saperlo... lo sanno solo loro, e se glie lo chiedi si inc...zzano pure.

Io penso che, anche se si tratta di un aereo, rimanere con i piedi per terra e aspettare I FATTI è solo una buona idea.

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
be dai almeno ha delle bellissime ali! Vien voglia di usarle per spalmare il fois gras.
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Anche il 777 ha delle ali abbastanza similari. La punta all'indietro, graficamente un po naif, sarà li per fare una specie di effetto winglet-senza-winglet. Può piacere o meno, sicuramente sarà stata testata per efficienza nelle varie gallerie, platee e loggioni del vento e adottata non per la bellezza, o almeno non solo, ma per l'efficienza.giangoo ha scritto:be dai almeno ha delle bellissime ali! Vien voglia di usarle per spalmare il fois gras.

È di tutto il resto e dell'insieme che abbisogna vedere come va però, e non potremo fino a quando l'aereo non avrà cominciato a volare. Fino a quel momento mi piacerebbe che i vari Boeing Fanboys non si sbraccino a descrivere quanto bello è volare nel 787 (manco fossero amici stretti di John Titor e hanno viaggiato nel futuro per poterci volare sopra in anteprima assoluta), ma aspettino che l'aereo almeno concluda l'immatricolazione.

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Mahhh comunque vada io sto aereo già lo odio!
Voci interne di gente che lavora in Boeing in una sede costruita ad hoc in tempi record x rilanciare il nostro mezzogiorno parlano di ritardi clamorosi sulla produzione e di mega ritardi a catena dovuti ad una miriade di fornitori sparsi x il mondo!
Sicuramente dal punto di vista organizzativo è stato un flop e chi ne paga le conseguenze sono sempre i dipendenti dato che, con poca lungimiranza, sembra che Boeing abbia capito solo ora che conviene far fare le fusoliere in Cina invece che nella suddetta sede (che sarà probabilmente declassata a semplice magazzino).
Ma la cosa che mi fa + rabbia è che se l'azienda si fosse chiamata Brambilla&figli sarebbe già fallita da un pezzo mentre in questo caso il posteriore la cara Boeing ce l'ha sempre coperto dai megafinanziamenti del governo americano e del nostro caro Stato Italiano che x investire nel mezzogiorno ti da non pochi soldini!
Bello, bello il 787... ma almeno aspettiamo di vederlo in volo (sempre se a fine anno non verrà annunciato un nuovo ennesimo ritardo)!
Voci interne di gente che lavora in Boeing in una sede costruita ad hoc in tempi record x rilanciare il nostro mezzogiorno parlano di ritardi clamorosi sulla produzione e di mega ritardi a catena dovuti ad una miriade di fornitori sparsi x il mondo!
Sicuramente dal punto di vista organizzativo è stato un flop e chi ne paga le conseguenze sono sempre i dipendenti dato che, con poca lungimiranza, sembra che Boeing abbia capito solo ora che conviene far fare le fusoliere in Cina invece che nella suddetta sede (che sarà probabilmente declassata a semplice magazzino).
Ma la cosa che mi fa + rabbia è che se l'azienda si fosse chiamata Brambilla&figli sarebbe già fallita da un pezzo mentre in questo caso il posteriore la cara Boeing ce l'ha sempre coperto dai megafinanziamenti del governo americano e del nostro caro Stato Italiano che x investire nel mezzogiorno ti da non pochi soldini!
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"No one believes the CFD results
except the one who performed the calculation,
and everyone believes the experimental results
except the one who performed the experiment"
P.J. Roache
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
uaaaaaaaaa..... stupenda!!!!giangoo ha scritto:be dai almeno ha delle bellissime ali! Vien voglia di usarle per spalmare il fois gras.

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Come prevedibile ..... cominciano a cadere teste .....
Fonte: AviationWeek.com
Carson Out As Head Of Boeing Airplanes
Aug 31, 2009 (Michael Mecham)
Scott Carson, son of a Boeing pilot and a go-to guy for selling innovative programs, will be relieved of his duties overseeing the long-delayed 787 program, or any other commercial program.
Boeing CEO James McNerney today said Carson, 63, is out as president and CEO of Boeing Commercial Airplanes (BCA) as of Tuesday. Carson is to be replaced by Jim Albaugh, 59, now president and CEO of Boeing Integrated Defense Systems. In turn, Albaugh is to be replaced by Dennis Muilenburg, 45, now president of the $8 billion per year Defense Systems' Services and Support unit.
Carson assumed his post in 2006 when Alan Mulally, passed over for McNerney's job, left Boeing to head Ford Motor Co.
It was Mulally who had turned to Carson to head Connexion by Boeing, the company's billion-dollar bet that it could encompass in-flight connectivity. That bet proved to be a wrong one; too expensive, and perhaps a bit before its time, for airlines to swallow.
But from there, Carson, a 38-year company veteran, went on to head Boeing's airplane sales effort, reorganizing it to take into account the large role that leasing companies now play in the industry.
Carson's efforts occurred as the 787 was making its enormous splash in the market, already building past the 300 order mark even as the first aircraft was just beginning assembly.
But within a year, the huge supplier network and challenges of integrating the industry's first all-composite fuselage began taking their toll. The 787 suffered six major delays and is now more than two years late. First flight is expected by year's end.
Albaugh has spent 34 years on the defense and space side of the aerospace business and has extensive experience in development programs and manufacturing. His career began at Rockwell, which Boeing acquired in 1996.
His experience in manufacturing has been centered on network-centric operations, global missile defense, combat systems and systems-of-systems technologies. Under his leadership, IDS' revenues are expected to reach $34 billion this year, up from $25 billion in 2008.
Muilenburg's most recent posting with IDS has focused on after-market services of military platforms and systems. Previously, he held leadership positions with the Combat Systems Div. and in Future Combat Systems.
- richelieu
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
La stessa notizia ..... secondo un'altra fonte .....
Data: 31/08/09
Fonte: Air Transport Intelligence news (flightglobal.com)
Boeing shuffles executives ranks, Albaugh to replace Carson
By Stephen Trimble
Boeing has shuffled the heads of three major divisions, replacing the retiring Scott Carson at Boeing Commercial Airplanes (BCA) with Jim Albuagh, his counterpart at Integrated Defense Systems (IDS).
The surprise move that becomes effective on 1 September comes after Carson's division has struggled with labour strikes and major programme delays with the 787 and 747-8 during this three-year tenure. Carson also presided over BCA's record-breaking year of 2007, when the division received orders for 1,413 airliners.
Carson's decision to retire was tied to the latest delay of the 787 programme, which is now running more than two years behind schedule.
"My decision is tied to many factors, but perhaps the most important reason for me was resetting the schedule on the 787," Carson wrote in an email sent today to employees. "With this baseline in place the new leader will have a clear path forward."
By naming Albaugh as Carson's replacement, Boeing shifts an executive whose career has been spent dominating the defence and space units that were acquired from Rockwell in 1996 and McDonnell Douglas in 1997. Albaugh will be succeeded at IDS by Dennis Muilenberg, who currently leads Boeing's Global Services and Support division.
Albaugh's "programme management and engineering focus will help ensure the success of BCA's key development and production programs," says James McNerney, Boeing president and CEO, adding, "He is the ideal leader for BCA at this time."
Muilenberg will take over an IDS division that rivals Lockheed Martin as the largest contractor for the Department of Defense (DOD). But the division has recently encountered several setbacks, including the initial loss of 767 tanker contract, which was overturned. The DOD has also recently sought to cancel the Future Combat Systems programme, which Muilenberg previously managed for Boeing, and plans to curtail further development of the 747-based YAL-1 Airborne Laser.
McNerney says that Muilenberg's "experience in technology integration; track record delivering large-scale programmess on time and budget; and work with customers in new, developing markets will help us generate new momentum and long-term growth".
Boeing has not named Muilenberg's replacement.
In a statement emailed today to BCA employees, Albaugh emphasized the division's heritage as an engineering powerhouse based in the Puget Sound area of Washington state.
"In its soul, Boeing has always been and remains an engineering company," Albaugh wrote. "As an engineer I look forward to learning from and working with you. The heart of this company is the skilled machinists, technicians and mechanics - true craftsmen and wizards - who deliver on their promises everyday. I look forward to understanding what you believe can be done to make the company even better still."
Flightglobal.com's Jon Ostrower contributed to this article.
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Si, cominciano a cadere le prime teste, ma saranno quelle giuste? Io ho qualche dubbio...
Non mi pare che abbiano trovato il bandolo della matassa....
(ben lieto di ammettere il mio errore, se così dovesse essere
)
ciao!

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Alberto
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«Ogni domanda alla quale si possa dare una risposta ragionevole è lecita.» Konrad Lorenz
«Un sogno scaturito da un grande desiderio: la grande voglia di volare e scoprire altri orizzonti verso i quali andare, con la voglia di nuovo. Per me questa è l'avventura.» Angelo D'Arrigo
«Non prendete la vita troppo sul serio, comunque vada non ne uscirete vivi.» Robert Oppenheimer
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
L'antico concetto di Capro Espiatorio non richiede che il soggetto sacrificato per placare la furia della folla inferocita sia per forza il vero colpevole. Semplicemente qualcuno il cui sacrificio arrechi pochi o nessun danno alle persone al potere. La storia insegna infatti che raramente i vari Capri Espiatori di cui si ha memoria sono stati i veri colpevoli, a cominciare da Gesù Cristo. Potremmo in questa istanza fare una lista di nomi, ma a che serve? Boeing sta solo seguendo una tradizione ben radicata nelle culture di un po tutto il mondo, nessuna nazione ne cultura esclusa.albert ha scritto:Si, cominciano a cadere le prime teste, ma saranno quelle giuste? Io ho qualche dubbio...![]()

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Molto saggi, equilibrati e realisti nel giudizio tutti e due voi, a mio sommesso avviso.Ashaman ha scritto:L'antico concetto di Capro Espiatorio non richiede che il soggetto sacrificato per placare la furia della folla inferocita sia per forza il vero colpevole. Semplicemente qualcuno il cui sacrificio arrechi pochi o nessun danno alle persone al potere. La storia insegna infatti che raramente i vari Capri Espiatori di cui si ha memoria sono stati i veri colpevoli, a cominciare da Gesù Cristo. Potremmo in questa istanza fare una lista di nomi, ma a che serve? Boeing sta solo seguendo una tradizione ben radicata nelle culture di un po tutto il mondo, nessuna nazione ne cultura esclusa.albert ha scritto:Si, cominciano a cadere le prime teste, ma saranno quelle giuste? Io ho qualche dubbio...![]()

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Carino e proporzionato, ma mi da da pensare il fatto che alla fine la formula del liner negli ultimi lustri si stia proprio fossilizzando su ciò che vedo qui. Non sono le proporzioni delle winglets più o meno "applicate" o integrate che mi pare facciano la differenza. Delle due, l'una: o l'aerodinamica ha dimostrato che per i regimi di velocità e di carico previsti questa forma è quella "ottima", oppure di qualcosa di davvero nuovo (tipo il Sonic Cruiser, per dire, o il Piaggio P180 Avanti o a suo tempo il Caravelle progenitore dei DC9/BAC 111 /MD80/Bombardier CRJ900 o il Tristar o il Jumbo) ne sentiremo la mancanza per tanto, tanto tempo.gattovolante ha scritto:Vale la pena... vale la pena!!!
![]()
Alla fine fra questo, un 757/767, un A32x e un 737 tutta 'sta differenza di impostazione proprio non c'è... se non è frittata, è omelette.
Hanno molta più fantasia i militari.
E, debbo dire, i russi

(ATR72, il caffé con POCHISSIMO zucchero di canna, grazie. Appena una puntina. Ristretto e senza anice.)
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Si narra che potrebbe spiccare il volo entro fine anno...ossia entro massimo 4 mesi...fontr JP
http://www.jetphotos.net/news/index.php ... &tb=1&pb=1
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i miei scatti su JetPhotos
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..chi va co la corente è baccalà..io so' salmone e nun me 'mporta gniente a me me piace anna' contro corente..A.Sordi
Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
ci sono foto del 787 con la nuova livrea dreamliner?
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
eccolo qua:
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la hostess ideale? quella che vi chiede: caffè, the o me
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Capisco che non è la foto di un un 737, quindi non te la sei filataangelino ha scritto:ci sono foto del 787 con la nuova livrea dreamliner?

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
due è meglio di una, no? 

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Sì certo... almeno fino all'arrivo di quello vero!!i_disa ha scritto:due è meglio di una, no?

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
ecco la soluzione
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Eccone un'altra!!
Quello della LEGO

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Boeing's Credibility On Line As Market Awaits 787
]September 16, 2009
It's crunch time for Boeing as, after an embarrassing string of delays, it races to meet a self-imposed deadline to fly its new 787 Dreamliner by year's end.
At the centre of the storm, Boeing's best and brightest minds, including the newly appointed head of its commercial plane unit, are scrambling to ensure a smooth takeoff for the company's highest-profile project. With 850 orders for the new aircraft already on the books, the financial stakes for Boeing are enormous.
The company's engineering reputation is riding on the 787's innovative design, which uses lighter materials and promises customers huge savings in fuel and maintenance costs. Boeing is also being judged on its manufacturing strategy which incorporates an unprecedented number of outside contractors.
"In so many ways, it really is a revolutionary leap in technology for commercial airliners, and I think it's going to change the way that airliners are built in the future," Dennis O'Donoghue, Boeing vice president in charge of flight testing, said during a tour of Boeing facilities last week.
But before the revolution can occur, the plane has to fly.
Jim Albaugh, the executive newly assigned to lead Boeing Commercial Airplanes, must exert all the influence he can over the process to ensure Boeing fulfills its commitment to the 56 customers who have placed orders for the aircraft.
The three aircraft in the 787 family, which has been in development since the early part of this decade, have list prices of USD$150 million to USD$205.5 million,
In late June Boeing again delayed the first flight of the 787. It was the latest in a series of delays that have put the test two years behind its original schedule.
Boeing blamed a structural problem that required reinforcing an area within the side-of-body joint of the aircraft, which is the connection of the wing to the fuselage. The company now aims to fly the plane in the fourth quarter.
Despite criticism from aviation experts and frustrated customers, Boeing has said the lightweight, carbon-composite aircraft will be worth the wait.
"As hard as it is, it's worth going after," O'Donoghue said. "When you're the first one out to do something like this, you take your lumps," he added.
"We had the structural issue, but they're addressing it," he said. "They'll fix it. I don't foresee that there's going to be any more hiccups."
A FIX -- OR CANCELLATIONS
Inside Boeing's assembly complex in Everett, Washington, about 30 miles north of Seattle, a line of 787s coated with a green anticorrosive agent awaits the side-of-body joint repair intended to pave the way for a test flight.
Boeing has not given a specific date for the flight. But some industry sources say the company has set a November 25 target. Boeing declined to comment on that speculation. It has not disclosed how much money it spent developing the 787.
A successful test flight by year's end may help restore Boeing's reputation, which is tarnished by the delays.
"Boeing's credibility on the 787 programme has been damaged with customers, suppliers, Wall Street, and even its own employees," said consultant Scott Hamilton at Leeham.
Boeing has seen 73 Dreamliner cancellations so far this year. Hamilton said other airlines may also cancel orders but outside factors such as tight credit markets and flagging travel demand could be the reason.
After the June test flight delay, Boeing heard from some big customers such as Japan's All Nippon Airways, which asked for clarification of the 787 schedule. By July, however, ANA, which is set to take delivery of the first Dreamliner in 2010, said it would buy five more 787s.
If Boeing were to delay the test flight again, customers may fume. But given weak travel demand, carriers are unlikely to abandon their 787 orders, said Richard Aboulafia, aerospace analyst at the Teal Group.
"If (airline) traffic were stronger than it is, you might see people saying 'we're not waiting, we're going with the (Airbus) A330 right now,' because that's sort of the aircraft of reference that competes with the 787," Aboulafia said.
"Basically you'd see a lot of frustrated voices and demands for concessions," he said.
At the moment, all eyes are on Albaugh, the BCA chief executive, who replaced Scott Carson in that role earlier this month. Boeing declined requests for an interview with Albaugh, who previously led Boeing's Integrated Defence Systems (IDS).
Albaugh, a 34-year company veteran, has an engineering background that contrasts with Carson's strengths in marketing and sales. Prior to that post, Albaugh was integral to the space and communications program.
Analysts and experts have said BCA and the 787 need the management of an engineer. But they say it is unclear what he can do at this late stage in the Dreamliner design process to ensure a smooth test flight.
"Albaugh is an enigma to many people," Hamilton said. "The customers do not know him at all. The reaction is mixed and uncertain on Albaugh."
(Reuters)
]September 16, 2009
It's crunch time for Boeing as, after an embarrassing string of delays, it races to meet a self-imposed deadline to fly its new 787 Dreamliner by year's end.
At the centre of the storm, Boeing's best and brightest minds, including the newly appointed head of its commercial plane unit, are scrambling to ensure a smooth takeoff for the company's highest-profile project. With 850 orders for the new aircraft already on the books, the financial stakes for Boeing are enormous.
The company's engineering reputation is riding on the 787's innovative design, which uses lighter materials and promises customers huge savings in fuel and maintenance costs. Boeing is also being judged on its manufacturing strategy which incorporates an unprecedented number of outside contractors.
"In so many ways, it really is a revolutionary leap in technology for commercial airliners, and I think it's going to change the way that airliners are built in the future," Dennis O'Donoghue, Boeing vice president in charge of flight testing, said during a tour of Boeing facilities last week.
But before the revolution can occur, the plane has to fly.
Jim Albaugh, the executive newly assigned to lead Boeing Commercial Airplanes, must exert all the influence he can over the process to ensure Boeing fulfills its commitment to the 56 customers who have placed orders for the aircraft.
The three aircraft in the 787 family, which has been in development since the early part of this decade, have list prices of USD$150 million to USD$205.5 million,
In late June Boeing again delayed the first flight of the 787. It was the latest in a series of delays that have put the test two years behind its original schedule.
Boeing blamed a structural problem that required reinforcing an area within the side-of-body joint of the aircraft, which is the connection of the wing to the fuselage. The company now aims to fly the plane in the fourth quarter.
Despite criticism from aviation experts and frustrated customers, Boeing has said the lightweight, carbon-composite aircraft will be worth the wait.
"As hard as it is, it's worth going after," O'Donoghue said. "When you're the first one out to do something like this, you take your lumps," he added.
"We had the structural issue, but they're addressing it," he said. "They'll fix it. I don't foresee that there's going to be any more hiccups."
A FIX -- OR CANCELLATIONS
Inside Boeing's assembly complex in Everett, Washington, about 30 miles north of Seattle, a line of 787s coated with a green anticorrosive agent awaits the side-of-body joint repair intended to pave the way for a test flight.
Boeing has not given a specific date for the flight. But some industry sources say the company has set a November 25 target. Boeing declined to comment on that speculation. It has not disclosed how much money it spent developing the 787.
A successful test flight by year's end may help restore Boeing's reputation, which is tarnished by the delays.
"Boeing's credibility on the 787 programme has been damaged with customers, suppliers, Wall Street, and even its own employees," said consultant Scott Hamilton at Leeham.
Boeing has seen 73 Dreamliner cancellations so far this year. Hamilton said other airlines may also cancel orders but outside factors such as tight credit markets and flagging travel demand could be the reason.
After the June test flight delay, Boeing heard from some big customers such as Japan's All Nippon Airways, which asked for clarification of the 787 schedule. By July, however, ANA, which is set to take delivery of the first Dreamliner in 2010, said it would buy five more 787s.
If Boeing were to delay the test flight again, customers may fume. But given weak travel demand, carriers are unlikely to abandon their 787 orders, said Richard Aboulafia, aerospace analyst at the Teal Group.
"If (airline) traffic were stronger than it is, you might see people saying 'we're not waiting, we're going with the (Airbus) A330 right now,' because that's sort of the aircraft of reference that competes with the 787," Aboulafia said.
"Basically you'd see a lot of frustrated voices and demands for concessions," he said.
At the moment, all eyes are on Albaugh, the BCA chief executive, who replaced Scott Carson in that role earlier this month. Boeing declined requests for an interview with Albaugh, who previously led Boeing's Integrated Defence Systems (IDS).
Albaugh, a 34-year company veteran, has an engineering background that contrasts with Carson's strengths in marketing and sales. Prior to that post, Albaugh was integral to the space and communications program.
Analysts and experts have said BCA and the 787 need the management of an engineer. But they say it is unclear what he can do at this late stage in the Dreamliner design process to ensure a smooth test flight.
"Albaugh is an enigma to many people," Hamilton said. "The customers do not know him at all. The reaction is mixed and uncertain on Albaugh."
(Reuters)
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
...e si permettevano il lusso di sfottere Airbus... 

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Veramente! Gli sta beneAshaman ha scritto:...e si permettevano il lusso di sfottere Airbus...
Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
gattovolante ha scritto:Capisco che non è la foto di un un 737, quindi non te la sei filataangelino ha scritto:ci sono foto del 787 con la nuova livrea dreamliner?.... ma ce l'hai allegata ad un mio commento, un pò più su del tuo!! Distratto!!!!
è che per la fretta non avevo controllato

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Vabbè, ti toccherà pagare il caffè.... nel lounge di business a bordo del 380 però!!!angelino ha scritto:gattovolante ha scritto:Capisco che non è la foto di un un 737, quindi non te la sei filataangelino ha scritto:ci sono foto del 787 con la nuova livrea dreamliner?.... ma ce l'hai allegata ad un mio commento, un pò più su del tuo!! Distratto!!!!
è che per la fretta non avevo controllato


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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Personalmente io la penso più lungo la linea orientale di timore di retribuzione karmica. Non augurare agli altri quello che non vorresti succedesse a te con gli interessi. Hanno sbagliato, e ora pagano il loro errore, non perché lo dico io, ma perché così vuole l'equilibrio karmico (che non comando certo io).lucAirbus ha scritto:Veramente! Gli sta beneAshaman ha scritto:...e si permettevano il lusso di sfottere Airbus...

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Profondo .....Ashaman ha scritto:
Personalmente io la penso più lungo la linea orientale di timore di retribuzione karmica. Non augurare agli altri quello che non vorresti succedesse a te con gli interessi. Hanno sbagliato, e ora pagano il loro errore, non perché lo dico io, ma perché così vuole l'equilibrio karmico (che non comando certo io).![]()

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Direi... sagaceAshaman ha scritto:Personalmente io la penso più lungo la linea orientale di timore di retribuzione karmica. Non augurare agli altri quello che non vorresti succedesse a te con gli interessi. Hanno sbagliato, e ora pagano il loro errore, non perché lo dico io, ma perché così vuole l'equilibrio karmico (che non comando certo io).lucAirbus ha scritto:Veramente! Gli sta beneAshaman ha scritto:...e si permettevano il lusso di sfottere Airbus...

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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Ashaman ha scritto:...e si permettevano il lusso di sfottere Airbus...
ed i problemi Airbus non erano strutturali, l'integritá strutturale era indiscussa....
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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Brutte notizie .....

Fonte: Aviation Daily (AW&ST)
TUI Cancels Part Of Order For 23 787s
Sep 30, 2009
By Jens Flottau
Europe’s largest tourism group, TUI Travel, yesterday canceled orders for 10 Boeing 787s.
The aircraft were part of a larger order for 23 787s. According to the new agreement with Boeing, TUI will continue to have 13 aircraft on firm order while it now adds purchase rights for 13 additional 787s. The decision means Boeing now has lost orders for 83 787s as a result of development and production delays, as well as the economic downturn.
Last month, Air Berlin indicated it is looking at canceling its order for 25 787s, but it has not made a firm decision yet.
TUI did not specifically say why it canceled the 10 787s, saying only that the move “optimizes the flexibility around our long-haul capacity.” It expects to receive delivery of the first 787 aircraft in early 2012.





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Re: Ulteriori ritardi per il 787!!!
Che botta! In confronto i problemi del a380 sono bazzecole!