Postate qui le vostre discussioni inerenti l'Industria Aeronautica, dall'aviazione commerciale (Boeing, Airbus, Bombardier, Antonov...) all'aviazione generale (Cessna, Piper, Beechcraft...) senza dimenticare gli elicotteri
Toeloop ha scritto:Le headlines di News12 New Jersey questa mattina riportavano, molto sommariamente, che Boeing ha annunciato che il primo volo del 787 potrebbe avvenire la prossima settimana. Ormai ci dovremmo proprio essere
Toeloop ha scritto:Le headlines di News12 New Jersey questa mattina riportavano, molto sommariamente, che Boeing ha annunciato che il primo volo del 787 potrebbe avvenire la prossima settimana. Ormai ci dovremmo proprio essere
serve l'ora ecc... ecc....
boeing farà il live streaming?
da quello che ho visto sul loro sito pare di sì.
C'è anche la possibilità di registrarsi per ricevere via mail le ultime novità, compresa immagino la data del primo volo.
Sono stati *estremamente* stringati Siccome non ritrovavo la headline sul sito news12.com ho fatto la foto alla tv Dove c'è volere, c'è potere LOL
Comunque sono sicuro che ci sarà quanto meno uno streaming video su internet e CNN, FOX, ABC ecc. ecc. seguiranno la cosa, anche se qui pare che l'unica cosa che sia importante, al momento, è scoprire quante amanti ha Tiger Woods
Sono stati *estremamente* stringati Siccome non ritrovavo la headline sul sito news12.com ho fatto la foto alla tv Dove c'è volere, c'è potere LOL
Comunque sono sicuro che ci sarà quanto meno uno streaming video su internet e CNN, FOX, ABC ecc. ecc. seguiranno la cosa, anche se qui pare che l'unica cosa che sia importante, al momento, è scoprire quante amanti ha Tiger Woods
Stai scherzando, vero?
E' tutta la settimana che in club house non si parla d'altro
Sono stati *estremamente* stringati Siccome non ritrovavo la headline sul sito news12.com ho fatto la foto alla tv Dove c'è volere, c'è potere LOL
Comunque sono sicuro che ci sarà quanto meno uno streaming video su internet e CNN, FOX, ABC ecc. ecc. seguiranno la cosa, anche se qui pare che l'unica cosa che sia importante, al momento, è scoprire quante amanti ha Tiger Woods
FAS ha scritto:dal 15 in poi...meteo permettendo (ad Everett /Mukilteo é sempre piovoso in questo periodo)
In questo momento non è male per niente da quelle parti, ma in una settimana può cambiare tutto. Sicuramente è decisamente freddino e ventoso (-6 questa mattina in zona Bergen County, NJ)
"Aviation Week" conferma ..... appuntamento al 15 Dicembre .....
Fonte: AviationWeek.com
Boeing Sets Long-Awaited 787 First Flight
Dec 11, 2009
Michael Mecham
Boeing said Thursday evening that the first flight of its 787-8 long-range jet is set for 10 a.m., Dec. 15 in Everett, Wash.
The first of six test airplanes, ZA001, is due to take off from Payne Field next to the airplane's final assembly factory north of Seattle. Chief Pilot Michael H. Carriker and copilot Randall Neville will conduct low- and high-speed taxi tests that take the airplane to the threshold of flight in preparation for Tuesday's events.
Once airborne, Carriker and Neville are not expected to return ZA001 to Everett. They will land at Boeing Field in Seattle, headquarters for all of Boeing's commercial airplane flight tests.
The full flight program is nominally expected to last 8.5 months and follows about three years of pre-flight certification procedures that Boeing has conducted with the FAA.
If the flight schedule holds, FAA certification and delivery of the first production airplane - the seventh produced - to launch customer All Nippon Airways will be achieved late in 2010. But it is an aggressive schedule.
Normally, Boeing allows a week to 10 days after first flight for analysis before taking to the air again. With the Christmas-New Year holidays fast approaching, ZA001 may not fly again until January.
Seattle's Puget Sound region has enjoyed clear, sunny weather all week but is due to turn rainy next week. By itself, rain will not prevent the flight. But strong winds or low ceilings are factors that could result in a scrub.
Once it begins, the flight is expected to last as long as 5 hr. as Carriker, Neville and an army of flight engineers on the ground evaluate both the feel of the airplane and the streams of data pouring from hundreds of sensors embedded in its fuselage, engines and systems.
The flight is intended to be conservative, establishing the basic flight envelope - the airplane's actual handling characteristics versus what computer models have predicted. While the flight of any new airplane draws attention, this one is special because it is the first for a commercial jet with a composite wing and fuselage.
Aside from its use of carbon fiber reinforced plastic - composite - wing and fuselage assemblies, the 787 also introduces a distributed electric architecture supporting its many flight systems. Those systems are heavily dependent on a central computer system and the airplane is studded with software code.
These advances and a choice of engines from Rolls-Royce or General Electric are intended to save weight, improve efficiency and boost the airplane's operating margins by 20% over current-generation jets.
The push to set a first flight schedule happened as soon as Boeing completed a series of pre-flight gauntlet tests and confirmed that the airplane's newly strengthened composite wings had passed pre-flight stress tests.
"I am happy to report that the program has validated the airplane structure for the 787," Boeing Vice President and 787 General Manager Scott Fancher said.
After five earlier delays that put the program about two years behind schedule, Boeing expected the 787 to fly last June. But a last-minute analysis of stresses placed on stringers in its wing as the wing bent to simulated flight loads did not conform to predictions in Boeing's computer analysis. The weakness showed as delamination at the ends of the stringers. They are rib-like strengtheners that run the length of the wing. They are connected to the fuselage at the side-of-body join and it was in that region that they failed to meet specifications. There are 17 for each wing and all were strengthened.
ZA001 had completed gauntlet tests in June before the stringer issue arose. Their installation prompted the need to re-run the tests to confirm their success. While the earlier gauntlet tests went on for several weeks, the tests this time were short - just two days - on a static test article.
The static tests have been conducted to just above 100% of the normal loads that are anticipated in commercial service. Later, the wing will be stressed to 150% of normal loads, far exceeding what Boeing and regulators expect in regular service.
A pair of Rolls-Royce Trent 1000 engines will power ZA001 and the next three test aircraft. They were chosen because All Nippon Airways chose the Trent.
In about April, the rival General Electric GEnx-1B will be tested on the last two test airplanes.
While Boeing's focus has been on getting ZA001 ready for flight, wing strengthening also has been underway on the rest of the fleet. Installations are complete on the next two test airplanes and, of course, on the static test article.
Boeing intends to install retrofit parts to strengthen the initial batch of production airplanes until the supply chain can begin providing airplanes with the stringer's new dimensions.
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)
The Boeing Company is proud to announce that the historic first flight of the 787 Dreamliner is scheduled to take place at 10:00 a.m. PST (18:00 GMT) on Dec. 15. We'd like to invite you to view this achievement via the World Wide Web. Our Web site will present a live broadcast of the takeoff, landing and post-flight press conference. The site can be accessed at http://www.boeing.com or http://www.newairplane.com. When accessing the site, look for a banner like the one contained in this e-mail. This banner will display more information on the timing for first flight. The Web site will go live 24 hours prior to takeoff. Please note, however, that first flights are dynamic in nature, and issues such as poor weather may affect timing. We will do our best to keep you informed of the specific date. Please keep checking the Web site for updates. We hope that you and your colleagues will join us to celebrate the first flight of Boeing's most advanced commercial airplane.
Sincerely,
World Design Team
Boeing Commercial Airlines
Non hai i permessi necessari per visualizzare i file allegati in questo messaggio.
"Avviso per chi crea le pubblicita' degli alberghi: Io odio sentirmi a casa quando sono via!" (George Bernard Shaw)
Troppo bello, questo aereo è davvero un gioiello. Speriamo che martedì il meteo nn si intrometta.
Mi sorge una domanda. Quello del video è un esemplare sperimentale ma in tutte le immagini che ho visto ho notato che non sono presenti vere e proprie winglet; verranno messe in seguito o le ali sono già abbastanza lunghe da non necessitarne l'applicazione?
l ala del 787 è un ala rastremata molto piu efficiente delle rastremazioni dei 767-400ER, 777-200LR(F) e 777-300ER, il 747-8 utilizzera lo stesso tipo di rastremazione del 787-8 e 787-9, abbandonando le winglet del 747-400(ER).
le winglet del 787-3 sono molto simili a quelle dei 767. la scelta di montarle solo sul 787-3 penso sia dovuta all impiego che il velivolo deve compiere e vista la breve autonomia (prossima ai 5700 km) si è optato per questa soluzione, sicuramente meno costosa
la hostess ideale? quella che vi chiede: caffè, the o me
i_disa ha scritto:l ala del 787 è un ala rastremata molto piu efficiente delle rastremazioni dei 767-400ER, 777-200LR(F) e 777-300ER, il 747-8 utilizzera lo stesso tipo di rastremazione del 787-8 e 787-9, abbandonando le winglet del 747-400(ER).
le winglet del 787-3 sono molto simili a quelle dei 767. la scelta di montarle solo sul 787-3 penso sia dovuta all impiego che il velivolo deve compiere e vista la breve autonomia (prossima ai 5700 km) si è optato per questa soluzione, sicuramente meno costosa
i_disa ha scritto:l ala del 787 è un ala rastremata molto piu efficiente delle rastremazioni dei 767-400ER, 777-200LR(F) e 777-300ER, il 747-8 utilizzera lo stesso tipo di rastremazione del 787-8 e 787-9, abbandonando le winglet del 747-400(ER).
le winglet del 787-3 sono molto simili a quelle dei 767. la scelta di montarle solo sul 787-3 penso sia dovuta all impiego che il velivolo deve compiere e vista la breve autonomia (prossima ai 5700 km) si è optato per questa soluzione, sicuramente meno costosa
ma quindi il 787-300 verrà impiegato per tratte a medio e corto raggio??
Aeroclub Milano Student ATPL theorical started!!! PPL (A) obtained!!! 22/09/09...da oggi si iniza...
si. è una versione studiata per il mercato giapponese e finora è stato ordinato in soli 28 esemplari, tutti per ANA.
al momento la JAL, l altra compagnia che poteva optare per questa versione, ha ordinato solo il 787-8
la hostess ideale? quella che vi chiede: caffè, the o me
Per i prossimi giorni il meteo non sembra molto clemente: non sarà sicuramente un problema, a meno che non ci siano delle minime di ceiling per il maiden flight, ma sono portato a credere che non ci saranno riprese splendide
richelieu ha scritto:Eppur si muove ..... ed alza il muso .....
Probabilmente era con il minimo di carburante, completamente vuoto e hanno effettuato una rotazione al disotto della vera Vr, ma per me è stato impressionante vedere in quanto poco spazio ci è arrivato!
sochmer ha scritto:e io che cercavo di capire il qui intendi de te in america giusto?
Esatto, Orange County, NJ, pochi passi da Teterboro (a volte gli aerei mi passano sopra alla testa per fare il circuito di atterraggio)
Per il momento solo provvisoriamente, da marzo/aprile spero definitivamente
The Boeing Company is proud to announce that the historic first flight of the 787 Dreamliner is scheduled to take place at 10:00 a.m. PST (18:00 GMT) on Dec. 15. We'd like to invite you to view this achievement via the World Wide Web. Our Web site will present a live broadcast of the takeoff, landing and post-flight press conference. The site can be accessed at http://www.boeing.com or http://www.newairplane.com. When accessing the site, look for a banner like the one contained in this e-mail. This banner will display more information on the timing for first flight. The Web site will go live 24 hours prior to takeoff. Please note, however, that first flights are dynamic in nature, and issues such as poor weather may affect timing. We will do our best to keep you informed of the specific date. Please keep checking the Web site for updates. We hope that you and your colleagues will join us to celebrate the first flight of Boeing's most advanced commercial airplane.
Sincerely,
World Design Team
Boeing Commercial Airlines
Non hai i permessi necessari per visualizzare i file allegati in questo messaggio.
La mia vita è dove mi spendo, non dove mi ingrasso!
Prima o poi si muore, non c'è scampo, l'importante è morire da vivi. http://web.tiscali.it/windrider/
Prima di pretendere un diritto devi assolvere almeno ad un dovere.