MarcoGT ha scritto:Non sono riusciti a stabilire un contatto con gli UFOMATTEO1981 ha scritto:A che punto siamo, accordo raggiunto con gli UFO?
Fai il serio.........
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MarcoGT ha scritto:Non sono riusciti a stabilire un contatto con gli UFOMATTEO1981 ha scritto:A che punto siamo, accordo raggiunto con gli UFO?
Riprese le trattative tra Lufthansa e sindacato Ufo \ Roma – Dopo scioperi a sorpresa, centinaia e centinai di voli cancellati, moltissimi passeggere rimasti a terra ed una notevole quantità di capitale perso, gli assistenti di volo della Lufthansa hanno deciso di sospendere ogni forma di protesta almeno per le prossime 6 settimane, durante le quali verranno riaperte le trattative tra il sindacato Ufo e i vertici della società che gestisce la compagnia aera tedesca. Un periodo di tempo abbastanza lungo per trovare un possibile incontro tra le richieste di steward e hostess che chiedono un aumento salariale almeno del 5% e la politica intrapresa dall’azienda che invece punta ad una riduzione del personale per diminuire i costi e le spese.
Mentre la situazione si sta normalizzando la Federconsumatori e l’Adusbef hanno ricordato ai passeggeri rimasti a terra, a causa dello sciopero degli assistenti di volo Lufthansa, il loro diritto a richiedere il rimborso del costo del biglietto e l’addebito alla compagnia aerea delle spese sostenute durante l’attesa dovuta alla cancellazione del volo.
MarcoGT ha scritto:Si chiama UFO, non gli UFO
Ref: http://www.viagginews.com/2012/09/10/sc ... -protesta/
Riprese le trattative tra Lufthansa e sindacato Ufo \ Roma – Dopo scioperi a sorpresa, centinaia e centinai di voli cancellati, moltissimi passeggere rimasti a terra ed una notevole quantità di capitale perso, gli assistenti di volo della Lufthansa hanno deciso di sospendere ogni forma di protesta almeno per le prossime 6 settimane, durante le quali verranno riaperte le trattative tra il sindacato Ufo e i vertici della società che gestisce la compagnia aera tedesca. Un periodo di tempo abbastanza lungo per trovare un possibile incontro tra le richieste di steward e hostess che chiedono un aumento salariale almeno del 5% e la politica intrapresa dall’azienda che invece punta ad una riduzione del personale per diminuire i costi e le spese.
Mentre la situazione si sta normalizzando la Federconsumatori e l’Adusbef hanno ricordato ai passeggeri rimasti a terra, a causa dello sciopero degli assistenti di volo Lufthansa, il loro diritto a richiedere il rimborso del costo del biglietto e l’addebito alla compagnia aerea delle spese sostenute durante l’attesa dovuta alla cancellazione del volo.
Lo soMATTEO1981 ha scritto: Graqzie per il post, vedi che sai essere serio e più competente in materia di me se lo vuoi.......
E allora vedi che sei un UFO!!! Le ricerche su internet le fanno solo loro...MarcoGT ha scritto:Ma io non so né un dipendente LH né un membro dell'UFO, ho fatto una ricerca in Internet
Lufthansa to present low cost airline plans
FRANKFURT, Sept 15 | Sat Sep 15, 2012 6:35am EDT
(Reuters) - Lufthansa management will present a strategy update to the supervisory board on Wednesday including plans for a new European low-cost airline, WirtschaftsWoche said in an advance extract of its Monday edition.
A spokesman for Lufthansa declined to comment on the supervisory board meeting, adding that no strategy decisions are to be expected on Wednesday.
Separately, WirtschaftsWoche, citing unnamed sources, said strikes could have cost the German airline 100 million euros if the lost revenue from passengers who booked with rival airlines as a result of the actions was factored in.
Lufthansa said it was too early to put a final figure on the cost of industrial action and reiterated the strikes were said to have resulted in lost revenue in the double digit million euro range.
Around 1737 flights were cancelled during the strikes, with 187,614 passengers impacted, employee magazine "Lufthanseat" said in its most recent edition. Another 165,598 passengers were hit by delays the employee publication further said. (Reporting By Edward Taylor, additional reporting by Stefanie Huber, editing by William Hardy)
reuters.com
E ancora:Lufthansa will create budget brand to cut costs in Europe
In a bid to save money on its short-haul routes, German airline Lufthansa will unveil a new budget airline with effect from January 1 next year.
At a meeting of the carrier’s Board of Directors today (September 19) it was decided to create a new budget brand which would take over operation of all Lufthansa domestic and European routes with the exception of those services which connect with the carriers twin hubs of Frankfurt and Munich.
It means that the carrier’s current budget airline, Germanwings, will be absorbed into the new entity which is set to carry 18 million passengers a year.
According to reports on Reuters a decision on what to call the new budget operation will be made within the coming months. And there are as yet no details of what in-flight service passengers may receive. Neither is there any indication of what fares or (perhaps) ancillary fees passengers may have to pay.
Typical routes from the UK over which the new low-cost carrier will operate include: London to Cologne, Dusseldorf, Hamburg and Stuttgart along with Birmingham and Manchester to Berlin. Lufthansa is currently engaged in a huge cost-cutting programme which has identified savings of over €1 billion.
As businesstraveller.com has already reported, Lufthansa is set to axe its Munich-Singapore-Jakarta service and is currently examining the viability of operating to Bangkok. In the case of the UK, Lufthansa has or is about to cancel routes such as London Gatwick-Frankfurt and London City-Munich.
As reported above, services into Frankfurt and Munich will not form part of the new budget carrier’s network. That is because they are considered feeder services and, naturally, Lufthansa would want to give a good impression to connecting passengers, some of whom may have paid large sums of money for their first and business class long-haul tickets.
Other European carriers have also attempted to cut costs by forming low-cost offshoots, witness Cityjet of Air France, KLM’s Cityhopper and BA’s Cityflyer.
The difference is that not only do the above-named airlines act as conventional carriers (providing passengers with free snacks, drinks and baggage check) but in addition Lufthansa has a broader European network and so this decision to create a new budget brand will have a bigger impact on passengers.
What Lufthansa will action from next January is sure to change the short-haul business models currently being operated by its rivals as all airlines are keen to keep operating costs as low as possible.
Rest assured that businesstraveller.com will update readers will developments as and when they are known.
businesstraveller.com
Lufthansa to Combine European Flights Into Low-Cost Unit
Deutsche Lufthansa AG (LHA), Europe’s second-biggest airline, will combine short-haul operations outside its main Frankfurt and Munich hubs with the Germanwings low-cost unit as part of a cost-reduction effort.
The new unit will begin operations in January and fly 18 million passengers annually, Cologne, Germany-based Lufthansa said yesterday. Former Chief Executive Officer Wolfgang Mayrhuber and former Chief Financial Officer Karl-Ludwig Kley have been nominated to join Lufthansa’s supervisory board in 2013, with Mayrhuber becoming chairman, the airline also said.
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Deutsche Lufthansa AG , Europe’s second-biggest airline, will combine its European short-haul operations outside its main Frankfurt and Munich hubs with the Germanwings low-cost unit as part of a cost-reduction effort. Photographer: Hannelore Foerster/Bloomberg
A pedestrian passes an advertisement for Germanwings at BAA Ltd.'s Edinburgh airport in Edinburgh. Photograph: Mike Wilkinson/Bloomberg
Lufthansa has a companywide goal of saving 1.5 billion euros ($1.96 billion) through 2014 under a reorganization program dubbed Score. The company is cutting 3,500 jobs in administration and as many as 1,000 catering posts may be eliminated. The program has already helped improve earnings, with second-quarter operating profit increasing 28 percent to 361 million euros and exceeding analyst estimates.
“Combining our domestic German and European point-to-point services has enormous potential to improve efficiency,” CEO Christoph Franz said in a statement. “Our aim is to once again fly these services profitably under the umbrella of a single company.”
The carrier is predicting full-year operating profit in the “mid-three-digit million-euro range,” excluding restructuring costs of 100 million euros to 200 million euros.
Shares Gain
Lufthansa rose as much as 1.7 percent to 10.96 euros and was trading up 1.4 percent at 10:05 a.m. in Frankfurt, the best performance on Germany’s benchmark DAX Index (DAX), which declined 0.6 percent. The stock has gained 19 percent this year, valuing the company at 5.01 billion euros.
The European short-haul strategy is “absolutely crucial,” said Peter Oppitzhauser, a Zurich-based analyst at Credit Agricole with an outperform recommendation on Lufthansa. Unlike discount airlines, “they’re still a network carrier, so they still have to feed the hubs. So what they can do is slash the labor costs, which is what they’re trying to do.”
Mayrhuber, 65, stepped down as CEO at the end of 2010. He is supervisory board chairman at German semiconductor maker Infineon Technologies AG (IFX) and serves on the board of Swiss bank UBS AG. (UBSN) He will succeed Juergen Weber, who is retiring, Lufthansa said. Kley, the 61-year-old CEO of drugmaker Merck KGaA, will replace Klaus Schlede on the Lufthansa board.
Mayrhuber’s Acquisitions
Weber, 71, was also Mayrhuber’s direct predecessor as Lufthansa CEO, while Schlede is another former executive. During Mayrhuber’s term as chief from June 2003 through December 2010, Lufthansa bought BMI, Austrian Airlines and Swiss International Airlines, as well as stakes in JetBlue Airways Corp. (JBLU) and Brussels Airlines NV. Weber, Mayrhuber and Franz, 52, all started at Lufthansa before their 31st birthdays.
Franz’s administration is “concentrating on making units such as Austrian profitable,” rather than acquiring other carriers, spokeswoman Claudia Lange said Sept. 17. Franz concluded the sale of unprofitable BMI to British Airways’ parent International Consolidated Airlines Group in April.
“Their strategies as CEO certainly differ,” said Jochen Rothenbacher, a Frankfurt-based analyst at Equinet Bank AG who has a reduce recommendation on Lufthansa. “But that doesn’t mean Mayrhuber doesn’t support Franz’s current policies. That they had different approaches is true, but the times are also now different.”
Iberia Reorganization
Lufthansa’s operational reorganization echoes moves at competitors. Air France-KLM Group (AF), Europe’s biggest airline, cut its second-quarter operating loss by more than half to 66 million euros, aided by the introduction of a 2 billion-euro savings plan, the Paris-based carrier said July 30. British Airways owner IAG is planning job cuts at Spanish arm Iberia after the Madrid-based brand caused a second-quarter group loss.
IAG CEO Willie Walsh has been working on a turnaround at the Spanish business through the transfer of domestic and short- haul flights to a new unit, Iberia Express, which aims to reduce the break-even point with less-generous labor contracts. The unit was profitable in June, its third full month of operations, IAG said Aug. 3, adding that the wider Iberia restructuring plan may lead to extra costs this year.
Lufthansa is implementing “the same process as IAG with Iberia Express,” Credit Agricole’s Oppitzhauser said. “That’s also related to why the cabin crew is going on strike. They want to outsource 2,000 people to this new unit.”
Labor Dispute
Cabin crews at the German carrier walked out for three days in August and September. A sticking point in wage negotiations was the failure of Lufthansa to guarantee beyond next year that flight attendants wouldn’t be transferred to cheaper contracts at the low-cost division, the Unabhaengige Flugbegleiter Organisation union said at the time.
The strikes, which culminated in half of Lufthansa’s flights being canceled on Sept. 7, ended after the two parties agreed to mediation. Hans-Adalbert Ruerup, a former adviser to German Chancellor Angela Merkel, was appointed as the mediator on Sept. 13.
Lufthansa plans to build a logistics center at Frankfurt airport to replace a warehouse complex that’s more than 30 years old, the airline said yesterday. Construction of the new main building will begin in 2014, following work to prepare the site. The facility will open in 2018.
The project reverses an investment-plan freeze that Lufthansa’s cargo unit imposed following the imposition of a ban at Frankfurt last October on flights between 11 p.m. and 5 a.m., which largely affected air-freight services.
“It is astonishing that Lufthansa complains vociferously to the outside world about the night-flight ban, about how many millions it is costing, how it might leave, but then says it will invest half a billion euros in Frankfurt,” Equinet’s Rothenbacher said. “The whole argument against the night-flight ban now seems not to carry as much weight.”
bloomberg.com
Partendo dalla premessa che sono molto scettico su questa LCC, c'è da dire però che LH non deve far altro che "rimodellare" germanwings...Paolo_61 ha scritto:Ma come, tutti che prendevano per il cXXo AZ per il lancio dello smart carrier, e adesso si scopre che pure LH farà la stessa cosa
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La primaMarcoGT ha scritto:Bisogna vedere se allargherà semplicemente il network Germanwings mantenendo gli stessi servizi (ossia se prendi la tariffa base non hai posto, non ha bagaglio ecc ecc) oppure ci saranno gli standard LH (ma allora che LCC sarebbe?)
Leggevo su altro forum che dovrebbero essere mantenute le attuali 3 fasce di prezzo di germanwings.MarcoGT ha scritto:Ossia paghi per il bagaglio, cibo a bordo ecc ecc?
In effetti...MarcoGT ha scritto:E chiedono il biglietto a bordo per sapere se un pax ha diritto allo snack?![]()
MarcoGT ha scritto:Ossia paghi per il bagaglio, cibo a bordo ecc ecc?
Azz. ben il 70%. In Agosto.MATTEO1981 ha scritto:EN/LH BGY-FRA LF al 70% in Agosto evvaiiiiiiiiiiiiiiii, e gran parte sono transiti....... Notizia ufficiale del giornale L'eco di Bergamo.........![]()
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Concordo....se fai il 70% ad agosto quando tutti vanno in vacanza e la media e' del 90-92%, sei messo proprio malePaolo_61 ha scritto:Azz. ben il 70%. In Agosto.MATTEO1981 ha scritto:EN/LH BGY-FRA LF al 70% in Agosto evvaiiiiiiiiiiiiiiii, e gran parte sono transiti....... Notizia ufficiale del giornale L'eco di Bergamo.........![]()
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Numeri da mani nei capelli, o meglio, visto che i tedeschi non sono fessi, da chiusura rapida della rotta.
Azz. AZ fa il 70% medio annuo (più o meno) e questi sono felici di farlo in agosto.
Paolo, vediamo di non regalare punti gratis eh! L'articolo dice 65% ad agosto, non 70....non farti deviare ma Matteo FranzPaolo_61 ha scritto:Azz. AZ fa il 70% medio annuo (più o meno) e questi sono felici di farlo in agosto.
Quanto scommetti che o numeri cambiano in fretta o finisce come il tuo "Miracolo a Milano"![]()
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Hai ragione.SuperMau ha scritto:Paolo, vediamo di non regalare punti gratis eh! L'articolo dice 65% ad agosto, non 70....non farti deviare ma Matteo FranzPaolo_61 ha scritto:Azz. AZ fa il 70% medio annuo (più o meno) e questi sono felici di farlo in agosto.
Quanto scommetti che o numeri cambiano in fretta o finisce come il tuo "Miracolo a Milano"![]()
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Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?Paolo_61 ha scritto:Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Immagino dipenda da dove deve andareMATTEO1981 ha scritto:Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?Paolo_61 ha scritto:Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Dipende, quest'estate ho fatto MXP PMI via ZHR perché costava meno del diretto con U2 (per altro MXP - ZHR e ritorno erano con LF 100%).MATTEO1981 ha scritto:Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?Paolo_61 ha scritto:Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Ottima volo con LX........Paolo_61 ha scritto:Dipende, quest'estate ho fatto MXP PMI via ZHR perché costava meno del diretto con U2 (per altro MXP - ZHR e ritorno erano con LF 100%).MATTEO1981 ha scritto:Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?Paolo_61 ha scritto:Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Certamente non scelgo il volo per "amore" di una compagnia, né vivo la resurrezione della carne quando vedo una livrea (di qualunque colore).
Certo è un piacere parlare e discutere con i "compagni" Lombardi.........mormegil ha scritto:Immagino dipenda da dove deve andareMATTEO1981 ha scritto:Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?Paolo_61 ha scritto:Dopo il "Miracolo a Milano", abbiamo il "Miracolo a Bergamo"MATTEO1981 ha scritto:Ridete ridete rosiconi![]()
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Piuttosto az che LF da BGY su fco? ah già poco dopo l'apertura di EN ha chiuso![]()
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Io quando vado in UK non volo più LH da quando non c'è più LHI.
Quando sono andato in Francia ho, fin'ora, solo volato EZY.
Insomma, più che di "miracolo" si può parlare di "apparizione a Milano"![]()
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(Non sono Paolo, ma una risposta vale l'altra no?)
Per me ti sei fermato a leggere a "ho fatto MXP-PMI via ZHR"MATTEO1981 ha scritto:Ottima volo con LX........Paolo_61 ha scritto:Dipende, quest'estate ho fatto MXP PMI via ZHR perché costava meno del diretto con U2 (per altro MXP - ZHR e ritorno erano con LF 100%).MATTEO1981 ha scritto:
Paolone toglimi una curiosità, tu che sei di Milano cosa voli, se voli?
Certamente non scelgo il volo per "amore" di una compagnia, né vivo la resurrezione della carne quando vedo una livrea (di qualunque colore).