Si parla di un avaria alla trasmissione.
Purtroppo conoscevo il pilota ex AM.

Condoglianze alla famiglia.
Moderatore: Staff md80.it
Esattomassimo67 ha scritto:Diverso il discorso se si verifica un distacco netto del rotore principale dalla fusoliera oppure se un danno importante alla trasmissione o agli organi della rotazione stessa lo rendano inutilizzabile per gli scopi per cui è stato progettato. Alcuni fattori testimoniali e alcune foto depongono per un "distacco" netto, le cause dovranno essere accertate da chi si occupa di investigare sull'incidente evitando inutili strumentalizzazioni del tipo "é noto che il superPuma ha problemi alla gear Box". Attendiamo il lavoro degli inquirenti per saperne di più. RIP per gli occupanti e un pensiero alle famiglie.
there was a catastrophic failure of the helicopter’s Main Rotor Gearbox (MGB). The helicopter departed from cruise flight and shortly after this the main rotor and part of the epicyclic module separated from the fuselage.
failure of the MGB initiated in one of the eight second stage planet gears in the epicyclic module. The planet gear had fractured as a result of a fatigue crack,
An eyewitness working on the vessel Normand Aurora, approximately two nm
from the accident site, reported that the visibility was good. He recalled hearing
and then seeing a helicopter descending rapidly before it hit the surface of the
sea. He stated that the helicopter was not trailing any smoke. He then saw the
main rotor blades, which had separated from the helicopter but still connected
at the hub, fall into the water
il problema è: nonostante siano noti questi problemi- gravissimi- il SuperPuma continua imperterrito a volare...massimo67 ha scritto:...
evitando inutili strumentalizzazioni del tipo "é noto che il superPuma ha problemi alla gear Box"
"The British Civil Aviation Authority issued a Safety Directive which grounded all EC 225LP helicopters on the United Kingdom Civil Aircraft Register, or flying in United Kingdom airspace, except for aircraft being used for search and rescue purposes.[8][9] On 30 April, Airbus Helicopters issued a Safety Information Notice expressing their support of the decision to put all commercial passenger flights with Super Puma helicopters of model EC225LP "on hold".aetio57 ha scritto:
Nessuna autorità che si decida a lasciali a terra fino a problema- gravissimo- risolto??
Fonte ..... "OPINION: Back to square one for North Sea helicopter safety?" .......... Airbus Helicopters, which had worked so hard to convince pilots and offshore oil industry workers that its aircraft are safe to fly, is now back at square one.