stedias21 ha scritto:I prossimi soldati d'aerodromi verranno addestrati sul Gripen, ma non vedo che problema c'era se al posto del Gripen fosse stato il Thyphon o il Rafale!
forse perche hanno sistemi di volo Risk class I ?????

Moderatore: Staff md80.it
stedias21 ha scritto:I prossimi soldati d'aerodromi verranno addestrati sul Gripen, ma non vedo che problema c'era se al posto del Gripen fosse stato il Thyphon o il Rafale!
STUPENDA!FAS ha scritto:gia a lavoro....
Bellissima!!!!!FAS ha scritto:gia a lavoro....
A giudicare da quanto Ella scrive in altri forum riportando notizie apparse sul web ..... si direbbe si stia preannunciando una bella frittata .....mendris ha scritto:Con il Gripen... andiamo piano: l'acquisto è ancora molto...molto distante.
Cercate dunque il cartoon utilizzando il link inserito nell'articolo .....We can't reproduce the cartoon here for copyright reasons.
They're Swiss.
They'll call for a referendum on whether to make chicken or meatloaf for dinner.
devi dirci il perche...devi sostanziare le tue affermazioni... non puoi sparare sentenze alla fracazzo senza dare una spiegazione....altrimenti fai perdere credibilitá al forum.....mendris ha scritto: il Mirage III preferendolo al non inferiore Draken.
dove nel mondo??????mendris ha scritto: Per fortuna che l'apparecchio di Dassault si è poi dimostrato un eccellente aereo (dappertuto nel mondo).
mi ripeto sostanzia....
hai detto da qualche parte che la prima consegna é prevista per il 2015....mendris ha scritto: Con il Gripen... andiamo piano: l'acquisto è ancora molto...molto distante.
Ma soprattutto agli svizzeri...perdinci....FAS ha scritto:devi dirci il perche...devi sostanziare le tue affermazioni... non puoi sparare sentenze alla fracazzo senza dare una spiegazione....altrimenti fai perdere credibilitá al forum.....
Come se non lo facessimo .....mendris ha scritto:..... altrimenti divertitevi a navigare anche voi da un sito all'altro.
Whilst a debate rages in Switzerland over an anonymous letter containing detailed accusations of irregularities in the selection process of the Gripen, Sweden last week quietly approved a request from Hungary to extend the lease of 14 Gripen fighter jets for another 10 years, to 2026.
Hungarian defense minister Csaba Hende said earlier this month that there was no realistic alternative solution to the lease which costs Hungary 30 billion forints ($130 million) a year while training costs another 2 billion forints ($8.7 million) a year, according to the Budapest Business Journal.
The Hungarian Air Force is leasing 14 ex-Swedish Air Force aircraft, including two two-seaters. The lease agreement was signed in February 2003 and Hungary became the first NATO member state to operate the Gripen when it received the first five aircraft in March 2006. Final deliveries took place in December 2007.
Meanwhile a seven-member parliamentary commission has been set up in Switzerland to investigate accusations made in an anonymous letter -- signed by a mysterious group calling itself “group for a credible and upright army” – which contains grave accusations that the results of the evaluations of the aircraft in Switzerland's fighter aircraft competition were “manipulated” given that it was the aircraft that scored least well in the evaluation process that won the competition.
If you scroll through Ares blogs to November 30, 2011 and thereabouts you'll find a number of posts about the Swiss competition and the Gripen win.
The accusations are detailed: “The facts related, the precisions and details given are sufficiently specific that they obviously have not just been dreamt up,” says Yvan Perrin, one of the members of the commission, in an interview published by 24heures.ch that you can read in French here.
Those who have read the letter say the authors documented their charges extremely and are therefore either close to the army or, at least, have detailed knowledge of the procurement. Perrin says that it is in everybody's interest to fully investigate these accusations. “That way if everything was done according to the rules then all will be totally transparent if the issue has to go to public referendum and if there have been failures we have to take the consequent decisions, on the one hand vis-à-vis the institutions – the army, the Confederation – and on the other vis-à-vis the other competitors,” he says.
Perrin says that if “it should appear that obvious liberties were taken in the evaluations ... I cannot imagine dropping the Gripen, but rather starting the entire evaluation process again from scratch.”
Nomendris ha scritto: ma occorrerebbe una nuova gara.
autorizzazione da parte di quale entitá verso quale entitá???mendris ha scritto:perché si tratta di armamenti soggetti ad autorizzazione .
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motivo? son solo 22 velivoli..... é come se la Fiat vendesse una panda alla famiglia Esposito di Pozzuolimendris ha scritto: ma anche perché una vendita in Svizzera è considerata strategicamente importante
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non lo ha stabilito il parlamento svedese ma é una caratteristica di progetto della macchina 25+5, ma sono impaziente di vedere come se la caveranno con l'obsolescenza....visto l'esiguo numero di macchine esistenti. Una Riqualifica per obsolescenza costa quasi come un nuovo programma.mendris ha scritto: Il Parlamento (Riksdag) ha intanto stabilito che il Gripen sarà prodotto, aggiornato e in servizio almeno fino al 2040.
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da ammirare questa proposta da parte della SAAB:mendris ha scritto: Il "Supergripen" verrà costruito in parte con l'industria svizzera (RUAG in modo speciale). Per le versioni future (solo E/F) previste per la Luftwaffe svizzera il montaggio è previsto a Emmen, canton Lucerna. Sono intanto in corso le trattative per affinare il contratto. Per ora i 22 aerei previsti costano 3,1 miliardi di CHF ma sono già previste facilitazioni di pagamento. Si tratta di decisioni importanti in quanto il Gripen (come tipo) sostituirà poi (se acquistato) anche i 33 Hornet delle squadriglie 11, 17 e 18.
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perche pseudo????? dovreste ringraziarlimendris ha scritto: "Pseudo-offerta" di Dassault. Complica l'aspetto politico della questione e danneggia la delicata fase in corso.
GENEVA - Swedish defense firm Saab will cut the price on its Gripen fighter jet to ensure that it wins a Swiss order after French plane maker Dassault threatened to undercut its offer, a report said Feb. 8.
In November, Dassault lost out on a bid to replace Switzerland's aging F-5 fighter fleet when the Federal Council opted instead to buy 22 Saab Gripen planes for an estimated 3.1 billion francs ($3.4 billion).
"The price will be less than 3.1 billion (francs)," Saab's Switzerland director Anders Carp was quoted by the Swiss daily Tages-Anzeiger as saying.
Sources cited by the newspaper suggested the new price could be between 2.5 billion and 2.8 billion francs.
It is understood Saab wants to challenge a reported counter-offer by Dassault proposing 18 Rafale planes for 2.7 billion francs.
Dassault sent a letter outlining the proposal to the security commission of the Swiss parliament, which still has to approve the Gripen purchase.
The Swiss government must formally endorse the deal this month, and it will then be sent to lawmakers for final approval later this year.
Saab has said Bern can sign the Gripen contract directly with the Swedish government, which would act as a guarantor in the event of any difficulty in delivering the aircraft, Hakan Jevrell from the Swedish defense ministry told Tages-Anzeiger.
Last month, India announced it had selected Dassault as sole bidder to negotiate a sale of 126 Rafales estimated at $12 billion (9.1 billion euros).