Nessun "fake".
Come ha già fatto giustamente osservare "KrahS", si tratta del portellone che, normalmente, ricopre la presa d'aria della ventola di sostentazione.
Si direbbe che l'aereo stia effettuando un'ampia virata e si appresti a scendere sulla nave che si vede sullo sfondo della foto, foto che è comunque attribuita a Lockheed Martin .....
http://www.gizmag.com/f-35b-jsf-vertica ... re/143972/
La versione "B" non solo è stata criticata, ed anche ferocemente a causa di numerosi problemi tecnici e dell'impressionante "escalation" dei costi, ma è stata posta, dall'ex Segretario alla Difesa Gates, sotto osservazione per un periodo di due anni in attesa (e nella speranza) che tali problemi vengano risolti.
The Joint Strike Fighter program received special scrutiny given its substantial cost, ongoing development issues, and its central place in the future of U.S. military aviation. In short, two of the JSF variants, the Air Force version and the Navy’s carrier based version, are proceeding satisfactorily.
By comparison, the Marine Corps’ short take-off and vertical landing variant is experiencing significant testing problems. These issues may lead to a redesign of the aircraft’s structure and propulsion – changes that could add yet more weight and more cost to an aircraft that has little capacity to absorb more of either.
As a result, I am placing the STOVL variant on the equivalent of a two-year probation. If we cannot fix this variant during this time frame and get it back on track in terms of performance, cost and schedule, then I believe it should be cancelled. We will also move the development of the Marine variant to the back of the overall JSF production sequence. And to fill the gap created from the slip in the JSF production schedule, we will buy more Navy F/A-18s.
http://www.defense.gov/speeches/speech. ... echid=1527
http://goo.gl/jK0rd
http://www.flightglobal.com/news/articl ... on-354198/
Altrimenti rischia la cancellazione.
Senza contare che, in un futuro molto prossimo, vi saranno, negli USA, pesanti tagli alle spese della difesa che potrebbero coinvolgere tale versione.
La versione "C", destinata alle portaerei convenzionali (dotate di catapulte e cavi di arresto), almeno per ora, procede.